Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
17.5 میلین تن کنسانتره و گندله در خواف به بهره برداری خواهد رسید
 

17.5 میلین تن کنسانتره و گندله در خواف به بهره برداری خواهد رسید

دوشنبه، 27 مهر 1394 | Article Rating

حسین نکاحی، رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان خراسان رضوی در حاشیه یازدهمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی ایران با بیان این مطلب که تازمانی که توانمندی های معدنی مشخص نشود نمی توان به دنبال جذب سرمایه گذار چه داخلی و چه خارجی بود گفت: پیشنهادات سرمایه گذاری در سال جاری به نسبت سال های قبل بهتر بود اما همچنان مشکلات به چشم می خورد.

وی افزود: ما باید بسته هایی را در قالب فرصت های سرمایه گذاری و توانمندی های استان در بخش معدن برای سرمایه گذاران آماده کنیم و در حال حاضر در حال تدوین این بسته ها هستیم و پیش بینی می شود کار تدوین و آماده سازی این بسته ها که با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان خراسان و کمیسون معدن اتاق تا پایان سال به طول انجامد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می توان از حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری بخش معدن استان استفاده کرد؟ گفت: متاسفانه بخش خصوصی قوی که آشنا با قواعی و قوانین معدنی باشد نداریم البته در چند موردی که شاهد حضور بخش خصوصی بودیم به دلیل نداشتن خانه معدن در استان و نیز قوی نبودن کمیسون اتاق، ضرردهی این واحدها به چشم خورده است و به دلیل همین عدم شفافیت، نبود شناخت از قواعد، فراهم نبودن زیربناهای لازم و نیز عدم امنیت کافی در بخش معدن، سرمایه گذاران تمایلی به حضور در این حوزه را ندارند.


وی با بیان اینکه در بخش همکاری ایران و افغانستان می توان شاهد صدور خدمات فنی و مهندسی بود گفت: کمک های فنی و اقتصادی از طریق صدور خدمات فنی و مهندسی می تواند نوعی سرمایه گذاری مشترک دو کشور باشد اما به دلیل مسائل امنیتی در کشورهای همسایه همچون افغانستان نمی توان انتظار داشت به راحتی بتوان سرمایه گذار جذب کرد.


به گزارش استیل ایران به نقل از معدن24، نکاحی در خصوص موضوع سنگان نیز گفت: در خواف مشکلی با نام آب وجود دارد که قرار است در قالب پروژه ای برای انتقال آب از دریای عمان اقدام شود اما زمان و نحوه اجرا هنوز مشخص نشده است.

وی حجم زنجیره ارزش فولادی که در منطقه خواف به بهره برداری خواهد رسید را 17.5 میلیون تن کنسانتره و گندله اعلام کرد و افزود: برای این حجم باید آب به میزان کافی تامین شود.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی در خاتمه گفت: سرمایه گذاری باید بخوبی به بخش معدن هدایت شود در غیر این صورت شاهد هدایت سرمایه ها به بخش های دیگر اقتصادی خواهیم بود و حوزه معدن عقب خواهد ماند.


تصاویر
  • 17.5 میلین تن کنسانتره و گندله در خواف به بهره برداری خواهد رسید
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها