Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلا کاهش یافت

چهارشنبه، 29 مهر 1394 | Article Rating
در حالی که کاهش ارزش دلار، جذابیت طلا را برای خریداران بالا برده و سرمایه گذاران منظر دریافت سرنخ های بیشتری در مورد زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا هستند، قیمت طلا امروز، افزایش های جلسه قبلی را حفظ کرد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا `‌در معاملات امروز یک دلار کاهش یافت و به 1176 دلار رسید. قیمت فلز زرد دیروز پس از سه جلسه کاهش، نیم درصد افزایش را تجربه کرد.
قیمت طلا دیروز در شرایطی افزایش یافت که ارزش یورو در برابر دلار افزایش یافت که ناشی از آمارهای مثبت اقتصادی منطقه ای و اظهارات مقامات بانک مرکزی اروپا در مورد احتمال اتخاذ سیاست های پولی انبساطی بیشتر در آینده نزدیک بود.
کاهش ارزش دلار، قیمت طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزان تر می کند و جذابیت آن را بالاتر می برد. وضعیت کاهشی شاخص ها در بازارهای بورس نیز عامل دیگر تقویت قیمت طلا بود.
اما به رغم افزایش جلسه گذشته، طلا همچنان به قیمتی پایین تر از بالاترین رقم 3 ماه و نیم اخیر (1190 دلار و 63 سنت) که هفته گذشته به ثبت رسیده معامله می شود که ناشی از ابهام در مورد زمان افزایش نرخ بهره در آمریکاست.
گمانه زنی بازار در مورد زمان افزایش نرخ بهره در هفته های گذشته به دلیل نگرانی ها در مورد اقتصاد جهانی، از اواخر امسال به اوایل سال آینده تغییر کرده، اما برخی تحلیلگران هنوز به طور کامل احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر را رد نمی کنند.
آمارهای منتشر شده در روز سه شنبه نشان داد که بخش مسکن آمریکا در ماه سپتامبر شروع به رشد کرده و تقاضا برای آپارتمان های اجاره ای افزایش یافته است.
به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، سرمایه گذاران به دقت آمارهای اقتصادی آمریکا و اظهارات مقامات فدرال رزرو را رصد خواهند کرد تا حدس بزنند بانک مرکزی این کشور چه زمانی قصد دارد نرخ بهره را افزایش دهد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها