Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رشد 1.4 درصدی تولید فولاد خام ایران
 

رشد 1.4 درصدی تولید فولاد خام ایران

چهارشنبه، 29 مهر 1394 | Article Rating

سردمداران جهانی فولاد همچنان روند کاهشی تولید را در پیش گرفته اند به طوری که میزان تولید این محصول با افت 2.5درصدی در جهان همراه شده است در این میان تنها هند در مسیر افزایش تولید فولاد قرار دارد. 


ایران نیز همچنان رشد تولید را به ثبت می رساند به طوری که گزارش 9 ماه سال 2015 میلادی انجمن جهانی فولاد نشان می دهد در شرایط کاهش تولید فولاد خام، شرکت های ایرانی با تولید 12 میلیون و 231هزار تن، رشد 1.4درصدی را پشت سرگذاشته اند. هر چند تولید فولاد خام ایران در ماه سپتامبر نسبت به ماه مشابه سال قبل از کاهش 6.4درصدی خبر می دهد. در ماه سپتامبر تولید فولاد خام ایران به یک میلیون و 337هزار تن رسید.


تا پایان ماه سپتامبر سال جاری میلادی میزان تولید فولاد خام در 66کشور عضو انجمن جهانی فولاد، به یک میلیارد و 242 میلیون و 502هزار تن رسید که بیش از 622 میلیون تن آن، سهم سرزمین اژدهای زرد است. هر چند تولیدکنندگان چینی در 9 ماه ابتدای سال جاری میلادی تولید این محصول را 2.1درصد کاهش داده اند.

در میان غول های آسیایی ژاپن با کاهش 5.2درصدی بیشترین افت تولید را به ثبت رساند و پس از آن کرده جنوبی قرار گرفت که میزان تولید فولاد خام را 3.4درصد کاهش داد. ژاپن و کره جنوبی در مدت 9 ماه سال جاری میلادی به ترتیب 78.8 میلیون تن و 51.8 میلیون تن از این محصول تولید کردند.

ایالات متحده اما کاهش 8.6درصدی را تجربه و در این مدت تنها 60.6 میلیون تن فولاد خام تولید کرد. برزیل نیز با تولید 25.2 میلیون تنی، افت 1.2درصدی را پشت سر گذاشت. روسیه در میان غول های فولادی، کمترین کاهش را تجربه کرد به طوری که با تولید بیش از 53 میلیون تن، تنها نیم درصد از تولید را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داد. 

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، میزان کاهش تولید فولاد در خاورمیانه نیز چشمگیر بود که در این میان قطر 11.9 درصد و عربستان 4.2درصد از میزان تولید را کاهش دادند. اما امارات متحده عربی با تولید 2.2 میلیون تن فولاد خام، رشد 29درصدی را عملی کرد.

تصاویر
  • رشد 1.4 درصدی تولید فولاد خام ایران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها