Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

پیش بینی قیمت 53 دلاری نفت در سال 2016

پنجشنبه، 30 مهر 1394 | Article Rating
موسسه اعتبار سنجی مودیز پیش بینی خود از قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت در سال 2016 را 4 درصد کاهش داد.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، پیش بینی این موسسه از شاخص نفت برنت و شاخص نفت خام آمریکا در سال آینده در حال حاضر به ترتیب 53 و 48 دلار در هر بشکه است.

همچنین پیش بینی شده که قیمت ها در سال 2017 با 7 دلار افزایش مواجه شود، که 5 دلار نسبت به پیش بینی قبلی مودیز کمتر است.
مودیز اعلام کرد، تولید نفت خام آمریکا تنها در این اواخر و پس از ماه ها کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت شروع به کاهش کرده است.
به ویژه در وضعیت رو به کاهش رشد اقتصاد جهانی، افزایش تولید در عربستان و روسیه نیز در فزونی عرضه در بازار نفت موثر بوده است. مودیز اعلام کرد که به طور کلی انتظار نمی رود تولید نفت جهان در زودترین زمان تا قبل از 2016 کاهش پیدا کند.
هرچند مودیز معتقد است که فزونی عرضه فعلی در بازار با سرعتی که قبلا تصور می کرد برطرف نخواهد شد، اما دیگر تحلیلگران می گویند؛ کاهش های فعلی در سرمایه گذاری ها در نهایت به مهار فزونی عرضه کمک خواهد کرد.
میشله دلا ویگنا از موسسه گلدمن ساکس به شبکه سی ان بی سی گفت، هرچند شش تا نه ماه آینده همچنان دشوار خواهد بود، «اما در دراز مدت، ما شاهد آغاز برخی مکانیزم های تعدیل کننده خواهیم بود.»
احتمالا تولید نفت شیل در آمریکا، عربستان و عراق با سرعت کندتری رشد خواهد کرد.
با این حال، اضافه شدن منابع عظیم نفتی ایران به بازار جهانی ممکن است پیش بینی قیمت نفت را پیچیده تر کند.
در گزارش مودیز همچنین آمده است: «هرچند سال ها عدم سرمایه گذاری احتمالا ظرفیت تولید نفت این کشور را به میزان قابل توجهی کاهش داده است، اما احتمال یا تحقق افزایش صادرات نفت این کشور حداقل تا اوایل سال 2017 بر قیمت ها سایه خواهد افکند.»
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها