Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

سیاست‌های پولی جدید به رونق بورس کمک نمی‌کند

پنجشنبه، 30 مهر 1394 | Article Rating

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این که از طریق تزریق نقدینگی و سیاست انبساطی نمی‌توان تاثیرات بنیادی مثبت در بازار سهام ایجاد کرد گفت: تا زمانی که رشد شاخص‌های حقیقی و تحولات بنیادی در اقتصاد کشور اتفاق نیفتد نمی توان شاهد تحول در بورس بود.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، منصور کریمی با اشاره به این که بازار سرمایه به نوعی ویترین اقتصادی کشور است گفت: بر این اساس و با توجه به این که تعداد زیادی از بنگاهها و شرکتها در بورس اوراق بهادار حضور دارند، تصمیمات مختلف از جمله سیاست‌های مختلف پولی و مالی، مالیاتی، ارزی و مصوبات دولت می تواند بازار سهام را تحت تاثیر قرار دهد.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به سیاستهای جدید دولت اذعان داشت: این سیاستهای اثرات اندکی بر بورس خواهند داشت؛ چرا که این سیاستها نمی توانند موجب تحولات چشمگیر در اقتصاد کشور و بنگاههای تولیدی شوند.
وی ادامه داد: بر این اساس به نظر می رسد دولت باید در کنار سیاست‌های پولی و تزریق منابع مالی در اقتصاد به دنبال راه حل هایی برای بهبود فضای کسب‌وکار و تحرک در کلان اقتصاد کشور باشد.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که از طریق تزریق نقدینگی و پول نمی‌توان تاثیرات بنیادی مثبت در بازار سهام ایجاد کرد اضافه کرد: تا زمانی که رشد شاخص‌های حقیقی و تحولات بنیادی در اقتصاد کشور اتفاق نیفتد نمی توان شاهد تحول و تحرک در بورس بود.
وی گفت: با توجه به شرایط موجود بنظر می رسد برای بهبود وضعیت بنگاههای تولیدی و در پی آن بازار سهام و اقتصاد کشور باید در بلندمدت منتظر اثرات لغو تحریم ها بود و از سوی دیگر می بایست به سمتی در اقتصاد برویم که سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری و تولید نشان دهند تا بر این اساس شاهد افزایش تولید و فروش بنگاهها و در نتیجه بهبود اقتصاد کشور و رونق بورس باشیم.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها