Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تورم کدام بخش‌ منفی است؟

یکشنبه، 03 آبان 1394 | Article Rating
مرکز آمار ایران در گزارشی اعلام کرد که نرخ تورم (میانگین) در مهرماه امسال در ادامه روند کاهشی خود به 13.3 درصد رسیده است. اما کدام بخش‌ها بیشترین و کمترین تورم را داشته‌اند؟


مرکز آمار ایران از کاهش 0.3 درصدی نرخ تورم میانگین در مهرماه امسال خبر داد. نرخ تورم در شهریورماه 13.6 درصد بود که در مهرماه به 13.3 درصد رسید.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس گزارش این مرکز نرخ تورم نقطه به نقطه نیز در ماه گذشته به مرز تک‌رقمی شدن رسیده و با 0.7 درصد کاهش نسبت به رقم 11.6 درصدی شهریورماه، 10.9 درصد ثبت شده است.

نرخ تورم ماهانه در مهر رقم 0.8 درصدی را ثبت کرده است که 0.1 درصد کمتر از رقم 0.9 درصدی شهریورماه به حساب می‌آید. 

همچنین بر اساس این گزارش بهداشت و درمان با 17 درصد بالاترین نرخ تورم سالانه را تجربه کرده است. بعد از بهداشت، تفریح و فرهنگ و مسکن، آب، برق و گاز با تورم سالانه 16 درصد در رده دوم قرار دارند. بخش حمل و نقل هم با تورم 15.6 درصد در رده سوم قرار دارد. 

کمترین تورم سالانه هم مربوط به دخانیات است که 1.8 درصد تورم سالانه داشته است و بعد از آن ارتباطات با تورم 4.1 درصدی در رتبه بعد قرار دارد. 

مسکن، آب، برق و گاز هم با تورم 1.8 درصدی بیشترین تورم ماهانه را تجربه کرده است و خوراکی‌ها با تورم منفی 0.9 درصدی کمترین تورم و تورم منفی داشته‌اند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها