Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تورم فصلی صنعت صفر شد

شنبه، 09 آبان 1394 | Article Rating
تورم تولیدکننده بخش صنعت در فصل تابستان سال 94 نسبت به فصل بهار سال جاری بدون تغییر ماند و مرکز آمار تورم این بخش را صفر اعلام کرد.

مرکز آمار تورم تولیدکننده بخش صنعت را منتشر کرده است که بر اساس این گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در فصل تابستان به عدد 192.7 رسید که نسبت به فصل گذشته بدون تغییر بوده و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 0.6 درصد کاهش داشته است. درصد تغییرات در کل چهار فصل منتهی به فصل تابستان 94 نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم تولیدکننده کل بخش صنعت) 6.6 درصد است. 

شاخص قيمت بخش صنايع توليد زغال سنگ - پالايشگاه‌های نفت با دو درصد افزايش نسبت به فصل قبل و رسيدن به عدد ۱۶۴.۹، بيشترين اثر افزایشی را در شاخص كل فصل تابستان داشته است. رشته فعاليت توليد فرآورده‌های نفتی تصفيه شده با دو درصد افزايش نسبت به فصل قبل بيش‌ترين تاثير را در افزايش شاخص اين بخش داشته است.

شاخص قيمت بخش صنایع مواد غذایی و آشامیدنی با ۱.۹ درصد افزايش نسبت به فصل قبل به عدد ۲۳۷.۶ رسيد؛ اين بخش رتبه دوم تاثير افزایشی را در شاخص كل به خود اختصاص داده است. رشته فعاليت‌های کشتار دام و طیور با ۸.۹ درصد و آماده‌سازی، آرد كردن غلات و حبوبات با ۳.۲ درصد افزايش نسبت به فصل قبل به ترتیب بيشترين تاثير را در افزايش شاخص اين بخش داشته‌اند.

همچنین شاخص قيمت بخش تولید محصولات از توتون، تنباکو و سیگار با ۱۶.۵ درصد افزايش نسبت به فصل قبل و رسيدن به عدد ۱۸۹.۸، رتبه سوم تأثیر افزايشی در شاخص كل را به خود اختصاص داده است.

اعداد شاخص قيمت مربوط به بخش‌های کاغذ و محصولات کاغذی و توليد سایر محصولات کانی غیرفلزی نسبت به فصل قبل بدون تغيير بوده‌اند.

شاخص قيمت بخش توليد فلزات اساسی با ۳.۵ درصد کاهش نسبت به فصل قبل و رسيدن به عدد ۱۸۴.۵ بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل در فصل مورد نظر داشته است. رشته فعاليت‌های توليد محصولات اوليه آهن و فولاد با ۲.۸ درصد، توليد فلزات اساسی گرانبها و فلزات با ۷.۳ درصد و توليد محصولات اساسی مسی با ۸.۱ درصد کاهش نسبت به فصل قبل به ترتیب بيشترين تاثير را در کاهش شاخص اين بخش داشته‌اند.

از سویی، شاخص قيمت بخش صنایع محصولات شیمیایی با ۴.۹ درصد کاهش نسبت به فصل قبل به عدد ۲۰۱.۸ رسيد؛ اين بخش رتبه دوم تأثير کاهشی را در شاخص كل به خود اختصاص داده است. رشته فعاليت توليد مواد پلاستيكی به شكل اوليه و ساخت لاستيك مصنوعی با ۱۲.۳ درصد کاهش نسبت به فصل قبل بيشترين تاثير را در کاهش شاخص اين بخش داشته است.

شاخص قيمت بخش ماشین‌آلات و دستگاه‌های مولد و انتقال برق با ۰.۳ درصد کاهش نسبت به فصل قبل به عدد ۲۲۲.۱ رسيد؛ اين بخش رتبه سوم تأثير کاهشی را در شاخص كل به خود اختصاص داده است. رشته فعاليت توليد سيم و كابل عايق بندی شده با ۵.۴ درصد کاهش نسبت به فصل قبل بيشترين تاثير را در کاهش شاخص اين بخش داشته است.

بخش‌های توليد منسوجات با ۰.۴ درصد، توليد محصولات لاستیکی و پلاستیکی با ۰.۳ و توليد ابزار پزشکی، اپتیکی، ابزار دقیق و انواع ساعت با ۱.۵ درصد کاهش نسبت به فصل قبل به ترتيب رتبه‌های بعدی تأثیر کاهش در شاخص كل را داشته‌اند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها