Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
نشست مشترک فولادی ها با جهاد دانشگاهی
 

نشست مشترک فولادی ها با جهاد دانشگاهی

دوشنبه، 11 آبان 1394 | Article Rating
نشست مشترک مسوولان جهاد دانشگاهی و مدیران عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد ارفع، پامیدکو و رییس هیئت مدیره فولاد سرمد در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار و تفاهم نامه همکاری میان شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و جهاددانشگاهی منعقد شد.


در این نشست 27 طرح در حوزه های صنایع فولاد، خدمات مهندسی و ارایه مشاوره به شرکت های معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد ارفع، پامیدکو و رییس هیئت مدیره فولاد سرمد پیشنهاد شد.

در ابتدای این نشست رییس جهاد دانشگاهی به ارایه گزارشی از فعالیتهای جهاد دانشگاهی پرداخت ودر رابطه با فیلترهای کیسه ای و بگ هاوس،دکل حفاری،سامانه پیشگیری از رسوب در کف مخازن نفتی، فرستنده های رادیویی، بازوهای بارگیری، برج خنک کننده، ساخت فیلتر الکترواستاتیک ها و ... توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ماین نیوز، دکتر حمیدرضا طیبی در رابطه با دکل های حفاری که در حال حاضر جهاد دانشگاهی برروی آن کار می کند، اظهار کرد: این دکل 40 درصد ساخت داخل است و ما توانایی داریم که این کار را به 70 درصد برسانیم .

در ادامه این نشست هر یک از مدیران واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی تربیت مدرس، علم و صنعت، شریف، امیرکبیر، خواجه نصیر و تهران به بیان توضیحاتی در رابطه با فعالیت های واحد خود و پیشنهادهایی برای شرکت چادرملو ارایه کردند.

مهندس محمود نوریان ضمن بیان این که ما نیز علاقه مند به همکاری هستیم و تلاش می کنیم هر چه بیشتر صاحب تکنولوژی داخلی شویم گفت: ما حدود 70 تا 80 درصد قطعات مورد نیاز خود را بومی سازی کردیم و هر سال نیز وابستگی مان به خارج کمتر می شود.


نوریان با تأکید بر استقبال از همکاری با جهاد دانشگاهی تصریح کرد: ما استقبال می کنیم با مراکز پژوهشی به ویژه جهاددانشگاهی که عملی تر کار می کند، همکاری کنیم. 

در این نشست مهندس خیاط مدیرعامل شرکت فولاد ارفع گفت: فعالیت شرکت ما که بخشی از شرکت چادرملو است طراحی، ساخت و نصب تولیدات معدنی است که هم در حوزه معدن و هم صنعت کار می کنیم.

در ادامه مهندس دشت بزرگی مدیر عامل شرکت پامیدکو با اشاره به اینکه تعامل بین دانشگاه و صنعت رشد نکرده است، اظهار کرد: دانشگاه راه خودش را و صنعت هم راه خودش را می رود.

در این نشست مهندس کیوان آرا رییس هیئت مدیره فولاد سرمد با بیان این که صنعتی که در حال حاضر ما داریم از صنعت روز دنیا عقب است عنوان کرد: چالش الان ما را خارجی ها 20 سال پیش داشتند و در حال حاضر فاصله بین دانش و صنعت که تکنولوژی است را باید پر کرد. مزیت جهاد دانشگاهی این است که در حوزه RND می تواند کار کند و این حلقه مفقوده را پر کند. در حوزهRND ها می توانیم با جهاد دانشگاهی به نتایج خوبی برسیم. 

گفتنی است، در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری در حوزه های آموزشی و پژوهشی بین مهندس نوریان به نمایندگی از شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و دکتر امین اسماعیلی معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی امضا شد.

تصاویر
  • نشست مشترک فولادی ها با جهاد دانشگاهی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها