Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

ادامه روند صعودی طلا

دوشنبه، 12 بهمن 1394 | Article Rating
در پی تضعیف دلار و عدم اطمینان در مورد اقتصاد جهانی، در معاملات روز دوشنبه، نخستین روز ماه فوریه 2016، طلا به روند صعودی ماه گذشته خود ادامه داد.

جریان‌های ورودی به بزرگترین صندوق معاملاتی طلا در ماه گذشته در یک سال اخیر بیشترین میزان بوده و سرمایه‌گذاران به دلیل نوسانات شدید دیگر کالاها و همچنین بازار سهام به سمت طلا جذب شدند.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز از رویترز، هر اونس طلا در معاملات اولین روز فوریه با رشدی 0.3 درصدی یکهزار و 120 دلار و 80 سنت معامله شد. شمش در ماه گذشته رشد 5.4 درصدی داشت که بیشترین صعود این فلز زرد از ژانویه 2015 بوده است.


مارک کینان، سرپرست مرکز تحقیقات سوشیت جنرال در آسیا اعلام کرد: «جریان‌های قوی به صندوق‌های معاملاتی طلا، خرید چین در آستانه سال جدید چینی و پرنوسان بودن دارایی‌های دیگر، در کنار هم موجب تقویت طلا در ماه ژانویه شد. ولی از لحاظ چشم‌انداز افزایش نرخ بهره در آمریکا، حفظ این روند صعودی برای طلا بسیار دشوار خواهد بود.»

بر اساس پیش‌بینی سوسیته‌جنرال قیمت متوسط هر اونس طلا در سه ماهه نخست 1040 دلار و در سه ماهه نهایی سال 955 دلار خواهد شد.

بر اساس آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا در روز جمعه، صندوق‌های تامینی و مدیران پول پیشنهادهای صعودی خود را در COMEX‌ به بالاترین سطح 12 هفته اخیر خود تقویت کردند.  دارایی‌ها در بزرگترین صندوق معاملاتی طلا در ماه ژانویه رشدی 4 درصدی را تجربه کرد.

پس از اعلام فدرال‌رزرو مبنی بر رصد دقیق اقتصادجهانی و بازارهای مالی و تاثیر آن روی اقتصاد آمریکا، قیمت طلا در روز چهارشنبه  با رسیدن به یکهزار و 127 دلار و 80 سنت بالاترین سطح 12 هفته اخیر خود را به ثبت رساند.
 
پس از اینکه بررسی رسمی روز دوشنبه نشان داد فعالیت‌های بخش تولیدی در ماه ژانویه با بیشترین سرعت در سه سال و نیم اخیر کاهش پیدا کرده است، خطرات از سوی چین همچنان به قوت خود باقی ماند.

آمار منتشر شده اقتصادی آمریکا باعث خواهد شد تا فدرال‌رزرو سرعت افزایش نرخ بهره  ایالات متحده را کاهش دهد که این موضوع موجب حمایت قیمت طلا خواهد شد.

در بازار دیگر فلزات گرانبها، هر اونس نقره با رشد 0.2 درصدی 14 دلار و 29 سنت معامله شد، پلاتین 0.4 درصد افت قیمت داشت و قیمت هر اونس پالادیوم با 0.2 درصد افزایش به 499 دلار و 55 سنت رسید.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها