Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

زمان خروج مسکن از رکود

چهارشنبه، 14 بهمن 1394 | Article Rating
در همین رابطه رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران در گفت و گو با خبرنگار مسکن " صنعت نویس " گفت:با نهایی شدن برجام یعنی رسیدن به فرجام، باید اعلام کرد که با این رویداد بزرگ ، بطور کلی با رونق کلان اقتصادی روبه رو می شویم که رونق بازار مسکن بخشی از رونق کلان خواهد بود.
به گزارش استیل ایران به نقل از صنعت نویس،حسام عقبایی در پاسخ به این پرسش که مصرف کننده ها در بازار مسکن از چه زمان شاهد رونق در بازار مسکن خواهند بود، افزود:نباید تصور کرد که تاثیر برجام در بازار مسکن در کوتاه مدت روی خواهد داد بلکه پیش بینی می شود حداقل بین 6 ماه تا حداکثر یکسال آینده شاهد رونق در بازار مسکن باشیم.
وی با اشاره به تاثیر برجام بر میزان و رونق ساخت و ساز، تاکید کرد:بطور یقین بازار ساخت و ساز از بابت تولید و همچنین حجم صدور پروانه های ساختمانی نیز با رونق مواجه خواهد شد زیرا بازار مسکن با بازارهای دیگر اقتصادی در ارتباط است و هر کدام از محرک  های اقتصادی با رونق مواجه شود بازار مسکن بی نصیب نخواهد ماند.
حسام عقبائی در ادامه درباره شرایط فعلی بازار طی هفته پایانی سال جاری به " صنعت نویس " گفت : درحال حاضر حجم تقاضا اندک و در مقابل میزان عرضه بسیار است به همین خاطر قیمت پیشنهادی در بازار مسکن در حالت ثبات است به همین خاطر فرصت مناسب خرید  برای مصرف کننده ها در بازار مسکن مهیا است.
وی در ادامه همچنین به سرمایه گذاران بخش مسکن نیز اشاره و تاکید کرد : به دلیل اینکه همچنان مسکن در کشور ما تبدیل به کالا نشده است و به عنوان سرمایه شناخته می شود به سرمایه گذاران بخش مسکن هم توصیه می کنم ، اکنون زمان مناسبی برای خرید از بازار مسکن به منظور سرمایه گذاری است زیرا قیمت های پیشنهادی فروش از سوی اکثر فروشنده ها ارزنده اعلام می شود.
رییس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران درباره وضعیت قیمت و رونق معاملات مسکن نیز عنوان کرد : تا پایان سال قیمت و همچنین حجم معاملات مسکن دچار تغییرات چشمگیری نسبت به ماه های اخیر نخواهد شد، اگرچه رونق نسبی را به علت نزدیک بودن به شب عید پیش بینی می کنیم اما این موضوع دلیلی بر تغییرات محسوس در میزان معاملات نخواهد بود.
به گفته وی،اما از اواخر خرداد ماه یا اوایل تابستان سال آینده می توان شاهد خروج بازار مسکن از فاز اول رکود بود، رکود 3 ساله ای که طی 40 سال گذشته بی نظیر بوده است.
حسام عقبائی در ادامه افزود : خروج از فاز اول رکود به معنای رونق نسبی معاملات است نه به معنای گرانی یا جهش قیمت مسکن، زیرا در حال حاضر که قیمت پیشنهادی فروش به ثبات رسیده است همچنان نقدینگی و قدرت خرید ضعیف بوده و به همین خاطر قیمت مسکن بیش از این کشش رشد را ندارد.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها