Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

رسیدن قيمت نفت خام سنگين ايران به ١٠٤ دلار

شنبه، 23 فروردین 1393 | Article Rating
بنابر تازه‌ترين گزارش ماهانه اوپك، ميانگين قيمت نفت خام سنگين ايران در ماه مارس به ١٠٤ دلار و يك سنت براي هر بشكه رسيد. دبيرخانه سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) در گزارش ماه آوريل خود اعلام كرد: ميانگين بهاي نفت ‌خام سنگين ايران در سبد نفتي اوپك در ماه فوريه گذشته به هر بشكه ١٠٤ دلار و يك سنت رسيد كه در مقايسه با قيمت ميانگين ماه پيش از آن براي هر بشكه ٩٥ سنت كاهش نشان مي‌دهد.
ميانگين بهاي نفت خام سنگين ايران در ماه فوريه سال ٢٠١٤ ميلادي هر بشكه ١٠٤ دلار و ٩٦ سنت براي هر بشكه بود.
بر اساس تازه ترين برآورد ماهانه اوپك به نقل از منابع ثانويه، توليد نفت خام ١٢ عضو اوپك در ماه مارس گذشته به ٢٩ ميليون و ٦١٠ هزار بشكه در روز رسيد كه اين مقدار در مقايسه با ماه فوريه، روزانه ٦٢٦ هزار بشكه افت نشان مي‌دهد. بر پايه گزارش منابع ثانويه در دوره مورد بررسي، توليد نفت كشورهاي ليبي، عربستان سعودي، آنگولا و عراق با كاهش رو‌به‌رو بوده است. توليد نفت اوپك در ماه مارس، بدون احتساب توليد نفت عراق، به‌طور ميانگين روزانه ٢٦ ميليون و ٤٢٠ هزار بشكه بوده است كه در مقايسه با ماه فوريه ٣٣٨ هزار بشكه كاهش داشت. در اين ميان عراق و آنگولا به ترتيب با افت روزانه ٢٨٨ هزار و ٤٠٠ بشكه و ١٥٤ هزار و ٨٠٠ بشكه بيشترين كاهش توليد را در ماه گذشته ميلادي داشتند.
اين گزارش مي‌افزايد: توليد نفت خام ليبي در ماه مارس سال ٢٠١٤ نسبت به ماه پيش از آن با افت روزانه ١١٧ هزار و ٧٠٠ بشكه‌اي به ٢٤٣ هزار بشكه رسيده است. اين در حالي است كه بر اساس گزارش‌هاي مستقيم اعضاي اوپك به دبيرخانه، توليد نفت خام ١٢ عضو اوپك در ماه مارس گذشته به ٢٩ ميليون و ٤٤ هزار بشكه در روز رسيد كه اين مقدار در مقايسه با ماه فوريه، روزانه دو ميليون و ٣٦٠ هزاربشكه افت نشان مي‌دهد.
عربستان سعودي در گزارش مستقيم خود به دبيرخانه اوپك آورده است كه توليد نفت اين كشور در ماه مارس به ٩ ميليون و ٥٦٦ هزار بشكه در روز رسيده است كه در مقايسه با ماه فوريه سال ٢٠١٤ روزانه ٢٨٤ هزار و ٢٠٠ بشكه كاهش نشان مي‌دهد. گزارش منابع ثانويه اوپك مدعي است كه توليد نفت خام جمهوري اسلامي ايران در ماه مارس با ١٧ هزار و ٢٠٠ بشكه افزايش به دو ميليون و ٧٨٩ هزار بشكه رسيد، در حالي كه گزارش مستقيم وزارت نفت ايران به دبيرخانه اوپك از رشد روزانه ٤٠ هزار بشكه‌اي نفت خام كشور در ماه مارس و رسيدن آن به مجموع روزانه سه ميليون و ٣٠٠ هزار بشكه حكايت مي‌كند. 
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها