Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کاهش ۵ دلاری قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت

شنبه، 25 مرداد 1393 | Article Rating
قیمت جهانی طلا در معاملات هفته گذشته ۵ دلار کاهش یافت و به ۱۳۰۴ دلار در پایان معاملات روز جمعه رسید.

پس از آنکه اوکراین اعلام کرد که نیروهای این کشور با ستونی زرهی از نیروهای روسی در خاک اوکراین درگیر شده اند، شاخص ها در بازارهای بورس افت کرد و قیمت طلا در روز جمعه بخشی از کاهش قیمت های شدید خود را جبران کرد.
به گفته تحلیلگران، به دلیل نگرانی از عرضه و تقاضای بیشتر برای سرمایه گذاری به دلیل بالا گرفتن تنش ها بین روسیه و اوکراین، قیمت فلز پالادیوم دیروز به بالاترین رقم در 13 سال گذشته رسید.
پس از آنکه اوکراین اعلام کرد نیروهایش در خاک این کشور به یک ستون زرهی از نیروهای روسی حمله کرده و آن را تا حدودی نابود کرده اند، سرمایه گذاران شروع به خرید طلا کردند. مسکو اعلام کرد، نیروهایش وارد خاک اوکراین نشده اند و کیف را به کارشکنی در روند ارسال کمک های بشردوستانه متهم کرد.
فیلیپ استریبل، تحلیلگر بازار طلا در این باره به رویترز گفت: «اخبار قطعا به بالا رفتن قیمت طلا کمک می کند و نشان می دهد که فلز زرد نسبت به تنش های ژئوپلتیک بسیار حساس است.» وی افزود: «زمانی که این تحولات فروکش کند، ما شاهد افت قیمت ها در بازار طلا خواهیم بود.»
بر اساس این گزارش، قیمت طلا دیروز با 0.7 درصد کاهش به 1304 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا در معاملات اولیه دیروز و پیش از انتشار خبر درگیری نیروهای روسیه و اوکراین تا 1292 دلار و 40 سنت پایین آمده بود.
در این هفته قیمت طلا 0.4 درصد برابر 5 دلار کاهش یافت که سومین کاهش قیمت هفتگی در 4 هفته اخیر بود.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها