Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
عوارض صادرات سنگ آهن ایران به ۲۰۱۵ موکول شد
 

عوارض صادرات سنگ آهن ایران به ۲۰۱۵ موکول شد

پنجشنبه، 30 مرداد 1393 | Article Rating
رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد ایران به دلیل بازار ضعیف که فعالیت شماری از معادن خصوصی را متوقف کرده است، اعمال مالیات 10 درصدی بر صادرات سنگ آهن خام را تا مارس سال آینده به تاخیر خواهد انداخت.

کاهش 31 درصدی قیمت سنگ آهن در سال جاری که حاصل عرضه فزاینده تولیدکنندگان بزرگ شامل استرالیا و برزیل بوده است، موجودی سنگ آهن انبار شده در بنادر ایران را شش برابر افزایش داده زیرا صادرکنندگان اقدام به متوقف کردن فروش کرده اند که در یک مرحله تعطیلی نیمی از معادن خصوصی را به دنبال داشت.

براساس گزارش رویترز به نقل از یک منبع آگاه در وزارت معدن، تجارت و بازرگانی، دولت با به تعویق انداختن مالیات تا ابتدای سال آینده موافقت کرده زیرا در حال حاضر بازار بسیار ضعیف است و دولت مایل نیست با معرفی این مالیات، بازار را از دست دهد.

به گفته مالک یک معدن خصوصی که نخواست نامش فاش شود، هدف این طرح که قرار بود ابتدا امسال اجرا شود، افزایش تدریجی مالیات بر صادرات به 20 درصد است.

براساس این گزارش، ایران در حال حاضر مالیات بر صادرات 40 درصدی برای کنسانتره سنگ آهن و 30 درصدی برای گندله بر مبنای FoB دریافت می کند. هدف دولت از دریافت مالیات 10 درصدی برای صادرات سنگ آهن دانه بندی و دانه درشت حمایت از صنعت فولاد داخلی و سود بردن از بزرگترین صادرات غیرنفتی کشور است.

تجارت سنگ آهن مشمول تحریمهای غربی نشده و در شرایطی که درآمدهای نفتی ایران کاهش پیدا کرده است، به تامین درآمد مورد نیاز دولت کمک کرده است.

تقریبا تمام صادرات سنگ آهن ایران به چین انجام می‌گیرد که وارداتی به ارزش 2.4 میلیارد دلار از ایران در سال 2013 داشته است. ایران چهارمین صادرکننده بزرگ سنگ آهن به چین است که بزرگترین بازار جهان به شمار می‌رود با اینهمه میزان صادراتش بسیار کمتر از استرالیا و برزیل است.
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۱۷
کد مطلب: 12649
تصاویر
  • عوارض صادرات سنگ آهن ایران به ۲۰۱۵ موکول شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها