Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تاکید بر رفع چالش‌های صنایع کوچک

پنجشنبه، 20 شهریور 1393 | Article Rating
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه توسعه صنایع کوچک در کشور با سرمایه کم، اشتغال بیشتری را ایجاد می‌کند، گفت: کمبود نقدینگی و واردات بی‌رویه کالا صنایع کوچک را در کشور با مشکل مواجه کرده است. سید محمدعلی سید ابریشمی با بیان اینکه صنایع بزرگ و کوچک دو موضوع در این مدل هستند که به آنها نگاه ویژه می‌شود، افزود: صنایع بزرگ صنایعی هستند که در جاهای خاصی از کشور اشتغال ایجاد کرده‌اند. با توسعه صنایع کوچک با سرمایه‌گذاری کمتر می‌توان اشتغال بیشتری فراهم ساخت.
وی ادامه داد: در کشور صنایع کوچکی وجود دارد که از امکانات کم و ضعیفی برخوردارند که احتیاج به پشتیبانی فکری و بازاریابی دارند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه باید در تمام نقاط کشور برای توسعه شهرک فن‌آوری و مراکز کسب و کار اقدام کرد، افزود: صنایع کوچک در کشور ایران 92 درصد صنعت را تشکیل می‌دهند و24 درصد سرمایه‌گذاری نیز به حوزه صنایع کوچک مربوط می‌شود. سیدابریشمی با بیان اینکه صنایع کوچک مانند موتور محرکه هستند، اظهار کرد: اما این موتور محرکه دارای مشکلاتی است. وی با تاکید بر اینکه باید صنایع کوچک را فعال نگه داشت، عنوان کرد: واحدها و صنایع کوچکی که به همت بخش خصوصی ایجاد می‌شوند نیازهای زیادی دارند و با مشکلات مالی و کمبود یا نبود سرمایه در گردش روبه‌رو هستند. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یکی از مشکلات صنایع کوچک را کمبود نقدینگی عنوان و ابراز کرد: مساله کمبود نقدینگی در سال‌های اخیر واحدهای تولیدی و صنایع را دچار مشکل کرده است.
وی در این مورد ادامه داد: واردات بی‌رویه کالا در سال‌های اخیر و کمبود نقدینگی بازار رقابت را برای واحدهای تولیدی و صنایع کوچک کشور با بازارهای خارجی سخت کرده است.
سید ابریشمی عنوان کرد: مشکل بعدی هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده است که از سرمایه‌گذاران گرفته می‌شود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها