Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

چهارشنبه، 16 مهر 1393 | Article Rating
با افت شاخص بورس های جهان قیمت طلا در بازار جهانی افزایش یافت و به ۱۲۱۷ دلار در هر اونس رسید.

در حالی افزایش نگرانی ها از وضعیت اقتصاد جهانی تقاضا برای طلا را افزایش داده است، قیمت فلز زرد امروز برای سومین جلسه متوالی افزایش یافت. بازگشایی بازارها در چین پس از تعطیلات یک هفته ای نیز عامل دیگر افزایش قیمت طلا بود.
سایر دارایی هایی که به عنوان جانشین در هنگام وضعیت های نامساعد اقتصادی به عنوان محل سرمایه گذاری جایگزین مورد استفاده قرار می گیرند، مانند اوراق قرضه و ین ژاپن نیز همزمان با افت سهام های آسیایی و رسیدن قیمت نفت به نزدیکی پایین ترین قیمت بیش از دو سال اخیر، شاهد افزایش بود.
یک تاجر فلزات گرانبها در هنگ کنگ در این باره گفت: «در حال حاضر، به نظر می رسد که به دلیل احساس سرمایه گذاران در مورد خودداری از ریسک، قیمت طلا می تواند اندکی بیش از این نیز افزایش یابد.»
وی افزود: « اما من همچنان احساس می کنم که قیمت ها در سطح افزایش یافته فعلی باقی نمی ماند و به 1180 دلار کاهش می یابد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 5 دلار افزایش به 1217 دلار رسید و فاصله خود با رقم 1200 دلار را بیشتر کرد. قیمت طلا اوایل هفته جاری به 1183 دلار و 46 سنت رسید که پایین ترین رقم از ژوئن 2013 تاکنون بود.
علت افزایش قیمت طلا افت شاخص ها در بازار بورس به دلیل کاهش پیش بینی صندوق بین المللی پول از میزان رشد اقتصاد جهانی برای سومین بار در طی سال جاری بود. صندوق دیروز در گزارشی نسبت به کاهش رشد در کشورهای مرکزی حوزه یورو، ژاپن و بازارهای نوظهور بزرگی نظیر برزیل هشدار داد.
دیگر عامل افت شاخص ها کاهش بیش از میزان پیش بینی تولیدات صنعتی آلمان در ماه اوت بود که بزرگترین کاهش از زمان بحران مالی در اوایل 2009 تاکنون بوده است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها