Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تاکید وزیر بر تکریم سرمایه‌گذاران

یکشنبه، 11 آبان 1393 | Article Rating
«مشارکت مردم در تکمیل طرح‌های نیمه تمام معدنی و سایر طرح‌های جدید معدنی افزایش یافته و باید این باور در کشور ایجاد شود که همه می‌توانند در انجام سرمایه‌گذاری مشارکت کنند.» وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب در جلسه مجمع عمومی عادی ایمیدرو، گفت: باید همواره به سرمایه‌گذار احترام لازم گذاشته شود تا جذب کافی سرمایه در کشور صورت گیرد.
محمدرضا نعمت‌زاده اظهار کرد: ایمیدرو در تلاش‌های خود باید با اعمال این‌گونه موارد در پیاده‌سازی سیاست‌های اصل 44 همت کرده و افکار و نگاه صرف خود را از منابع مالی دولتی تغییر داده و به سمت مشارکت‌های بخش خصوصی پیش رود. وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: باید طرح‌های معدنی و صنایع معدنی با حضور بخش خصوصی و در قالب تعاونی‌ها و تشکل‌های فنی معدنی تکمیل شوند و بانک‌ها و صندوق توسعه ملی در تامین مالی پروژه‌ها همکاری کنند. از سوی دیگر، ایمیدرو نیز باید پیگیری‌های لازم را در وصول مطالبات خود انجام دهد. براساس این گزارش، مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست یادآور شد: در سال جاری هدف‌گذاری ایمیدرو بر مبنای وصول مطالبات معوقه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام معدنی و صنایع معدنی لحاظ شده است. وی گفت: در پروژه‌های جدید ایمیدرو درصدد هستیم تا در مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی در تکمیل طرح‌های نیمه تمام معدنی به میزان 20 هزار شغل مستقیم و 100 هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کنیم. به گفته کرباسیان، طرح‌های توسعه‌ای جدید هم‌اکنون به ارزش 5 میلیارد دلار به دنبال فراخوان برای مشارکت بخش خصوصی آماده اجرا است. رئیس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران در ادامه گفت: سیاست‌های ایمیدرو در دولت تدبیر و امید تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با کمک بخش خصوصی و توسعه اکتشافات جدید معدنی است.
وی با اشاره به اینکه بودجه اختصاص یافته ایمیدرو در بخش پژوهش نسبت به سال گذشته 18 برابر شده است افزود: درصدد هستیم تا در تکمیل زنجیره ارزش تولید را از معدن تا محصول نهایی فولاد به‌طور علمی پیش ببریم و با افزایش بهره‌وری، رعایت نکات زیست محیطی و ایمنی همچنین شفافیت‌های لازم مالی به‌عنوان بنگاه توسعه‌ای همواره پیشقدم باشیم.



ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها