Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلا به ۱۲۹۵ دلار در هر اونس رسید

شنبه، 04 بهمن 1393 | Article Rating
در حالی که ارزش دلار افزایش یافته و بازارها تاثیرات ناشی از طرح بانک مرکزی اروپا برای تزریق حدود یک تریلیون یورو نقدینگی به اقتصاد حوزه یورو را هضم کرده اند، قیمت طلا در روز جمعه 8 دلار کاهش یافت.
فلز زرد که اغلب به عنوان ابزاری برای مهار تورم مورد استفاده قرار می گیرد، روز پنجشنبه پس از اعلام طرح جدید بانک مرکزی اروپا، بیش از یک درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و به 1300 دلار رسید.
اما با رسیدن ارزش یورو در برابر دلار به پایین ترین رقم 11 سال اخیر، قیمت طلا بخشی از رشد قیمت خود را از دست داد، زیرا سرمایه گذاران بر تاثیرات افزایش ارزش دلار تمرکز کردند که قیمت دارایی های ارزش گذاری شده به دلار را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می کند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز در پایین ترین رقم به 1284 دلار و 26غ سنت رسید، اما سپس ترمیم شد و با 8 دلار کاهش نسبت به جلسه قبلی به 1295 دلار رسید.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای دیگر جهان، 1.4 درصد افزایش یافت که عمدتا ناشی از تضعیف یورو بود. این در حالی است که ارزش سهام های اروپایی بیشترین رشد دو هفتگی خود در طی 5 سال اخیر را تجربه کردند.

موسسه گلدمن ساکس، روز جمعه در گزارشی، پیش بینی خود از قیمت طلا در سال 2015 را از 1200 دلار به 1262 دلار افزایش داد.
سرمایه گذاران در انتظار نتایج انتخابات روز یکشنبه یونان و نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا هستند تا سر نخ هایی را از وضعیت اقتصادی و زمان افزایش نرخ بهره در آمریکا به دست بیاورند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها