Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تغییر ناهماهنگ قیمت انواع نفت در بازار جهانی

شنبه، 02 اسفند 1393 | Article Rating

در حالی که گمان می رفت قیمت نفت خام دیروز به دلیل کاهش تعداد دکل های حفاری در آمریکا افزایش خواهد یافت و قبل از منقضی شدن قراردادهای تحویل در ماه مارس نفت، هجوم خریداران به بازار بار دیگر موجب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی خواهد شد، درعوض این اتفاق برای محصولات پالایش شده افتاد.


خبرگزاری رویترز از ناهماهنگی تغییر قیمت انواع نفت در پایان معاملات روز گذشته (جمعه) خبر داد و این امر را ناشی از کاهش کمتر از انتظار شمار دکل های نفتی در آمریکا دانست. 

به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا از رویترز، در حالی که قیمت نفت گرمایشی، پس از افت تولید سه پالایشگاه به دلیل سرمای شدید زمستان، 6 درصد افزایش یافت، قیمت سایر انواع نفت دیروز (جمعه) تغییر همسویی نداشتند، زیرا تعداد دکل های حفاری آمریکا در هفته جاری، کمتر از انتظار کاهش پیدا کرد. 

در حالی که گمان می رفت قیمت نفت خام دیروز به دلیل کاهش تعداد دکل های حفاری در آمریکا افزایش خواهد یافت و قبل از منقضی شدن قراردادهای تحویل در ماه مارس نفت، هجوم خریداران به بازار بار دیگر موجب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی خواهد شد، درعوض این اتفاق برای محصولات پالایش شده افتاد. 

خبرهای مربوط به اینکه دست کم فعالیت سه پالایشگاه که بیش از دو سوم محصولات پالایشگاهی سواحل شرقی آمریکا متعلق به آنها است، به دلیل سرمای هوا دچار اختلال شده، قیمت نفت گرمایشی را به رکورد 6 ماهه رساند. 

دومنیک کریچلا شریک ارشد موسسه مدیریت انرژی در نیویورک گفت: اکنون وقت فروش نفت خام و خرید محصولات پالایش شده است. مساله پالایشگاه های سواحل شرقی به یقین به بازار فشار آورده است. 

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در قراردادهایی که تاریخ اعتبار آنها بزودی منقضی می شود، دیروز با 82 سنت کاهش به 50.34 دلار در هر بشکه رسید. 

قیمت نفت برنت در قراددادهایی که موعد تحویل آنها ماه مارس (اواسط اسفند تا اواسط فروردین) است، پس از آنکه پنجشنبه گذشته به 57.80 دلار یا کف قیمت یک هفته ای رسید، در پایان معاملات دیروز بازار لندن، فقط با اندکی افزایش، به 60.22 دلار در هر بشکه رسید. 

با وجود آنکه آمار شرکت نفتی بیکر هیوز آمریکا نشان داد تعداد کل دکل های نفتی آمریکا در هفته جاری میلادی به کمترین سطح خود در بیش از سه سال گذشته رسیده است، لیکن چون کاهش این هفته دکل های نفتی این کشور با 37 واحد کاهش، کمترین افت یک هفته ای این دکل ها در سال جاری میلادی بوده است، قیمت نفت برنت دیروز تقریبا ثابت بود و تغییر چندانی نکرد. 

قیمت نفت در هفته های گذشته، پس از اعلام کاهش دکل های نفتی آمریکا از سوی بیکر هیوز، تمایل به کاهش داشت. 

قیمت نفت گرمایشی آمریکا دیروز در پایان معاملات بازار نیویورک 6 درصد افزایش یافت و به 2.14 دلار در هر گالن رسید که بالاترین قیمت این نفت از اوایل دسامبر (آذر) تاکنون است. 

به گفته یک فرد مطلع، پس از خبر اینکه شرکت فیلیپس 66 تاخیر در راه اندازی دوباره واحد پالایش نفت خام خود در لیندن نیوجرسی به ظرفیت 238هزار بشکه را تمدید کرد، قیمت نفت گرمایشی شروع به افزایش کرد. 

به گفته دو فرد مطلع؛ در ترینر پنسیلوانیا، پالایشگاه شرکت دلتا ایر لاینز با ظرفیت 185 هزار بشکه در روز نیز تولید محصولات خود را کاهش داده است. این پالایشگاه واحد اصلی تولید بنزین خود را تعطیل کرده است.




ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها