Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

ﺳﻪشنبه، 05 اسفند 1393 | Article Rating

در حالی که انتظار می رود آمارهای کلیدی ای منتشر شود که حکایت از افزایش بیشتر حجم ذخایر نفت خام آمریکا به دلیل فزونی عرضه بیشتر داشته باشد، قیمت نفت برنت روز سه شنبه کاهش یافت و به 58 دلار نزدیک شد.

بر اساس پیش بینی رویترز، آمارهای انستیتوی نفت آمریکا در روز سه شنبه و آمارهای اداره اطلاعات انرژی این کشور در روز چهارشنبه نشان خواهد داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 4 میلیون بشکه افزایش یافته و به رکوردی تاریخی رسیده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه آوریل با 50 سنت کاهش به 58.40 در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام امریکا با 50 سنت کاهش به 48 دلار و 95 سنت رسید.

کارستن فریچ، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «چشم انداز پایه ای بازار همچنان کاهشی است... فزونی عرضه قابل توجهی در بازار وجود دارد.»
«ما انتظار داریم که یک افزایش قوی دیگر در حجم ذخایر نفت خام آمریکا گزارش شود.»

افزایش قابل توجه در حجم تولید نفت در داخل آمریکا، بازار این کشور را با فزونی عرضه مواجه کرده است. اعتصاب در پالایشگاه های آمریکا نیز موجب کاهش تقاضا برای نفت خام شده است.

آمریکا برای چهارمین هفته شاهد بزرگترین اعتصاب بخش پالایشگاهی خود در 35 سال گذشته است، که موجب اختلال در فعالیت 12 پالایشگاه شده که یک پنجم  کل ظرفیت تولید این کشور را بر عهده دارند. انتظار نمی رود که مذاکره برای پایان دادن به اعتصاب این هفته از سر گرفته شود.

تحلیلگران موسسه فیلیپ فیچرز در یادداشتی نوشتند، اعتصاب، تقاضا برای نفت خام آمریکا را کاهش داده و موجب افزایش فاصله قیمت این نفت با نفت برنت شده است.

تفاوت بین این دو شاخص نفتی پس از رسیدن به 10 دلار و 27 سنت در روز دوشنبه، که بالاترین رقم از مارس 2014 تاکنون بود، امروز به 9 دلار و 45 سنت رسید.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها