Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کاهش ۷۰ دلاری قیمت جهانی طلا در دومین ماه ۲۰۱۵

شنبه، 09 اسفند 1393 | Article Rating
در حالی که آمارهای پر نوسان از اقتصاد آمریکا پیش بینی ها در مورد افزایش نرخ بهره دلار در سال جاری را تعدیل کرده است، قیمت طلا روز جمعه افزایش یافت، اما بزرگترین کاهش قیمت ماهیانه از سپتامبر تاکنون را ثبت کرد.
در حالی که گمانه زنی ها در مورد افزایش نرخ بهره  در آمریکا به جذابیت بازار طلا آسیب زده است، قیمت فلز زرد نسبت به بالاترین رقم 5 ماه اخیر در بالای 1300 دلار در ماه ژانویه، حدود 7 درصد کاهش یافته است.
قیمت طلا که ابتدا کاهش یافته بود، دیروز با 4 دلار افزایش به 1214 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا در این هفته 0.8 درصد برابر با 10 دلار رشد داشت، اما در کل ماه فوریه با 5.5 درصد برابر با 70 دلار افت مواجه بود.
آمارهای منتشر شده در روز جمعه نشان داد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه پایانی سال 2014، بیش از حد انتظار کند شده، اما تقاضای داخلی قوی موجب شده که چشم انداز اقتصادی همچنان درخشان باشد.
جورج گرو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «رسیدن رشد تولید داخلی آمریکا به 2.2 درصد، نسبت به 2.1 درصدی که قبلا پیش بینی می شد، موثر بوده است، بنابراین ما اکنون شاهد برخی پیش خریدها هستیم... ممکن است هفته آینده شاهد رشد نسبی قیمت ها هم باشیم.»

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، آمار اعتماد مصرف کننده در آمریکا در ماه فوریه نسبت به بالاترین رقم 11 سال اخیر کاهش یافت، در حالی که قراردادها برای خرید خانه های آمریکایی دارای مالکان قبلی، در ماه ژانویه به بالاترین رقم در یک سال و نیم گذشته رسید.

رابین بهار، تحلیلگر سوشیت جنراله در این باره گفت: «ما 2گروه آمار اقتصادی داشته ایم که یکی نشان از ضعف عمومی اقتصاد آمریکا داشته و دیگری مثبت تر بوده است.»
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها