Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نرخ رشد اقتصادی در صنایع کوچک منفی است

ﺳﻪشنبه، 12 اسفند 1393 | Article Rating
عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: نرخ رشد اقتصادی امسال در کشور 4.6 درصد است اما صنایع کوچک در این رشد سهمی نداشته و رشد آنها منفی است.

سید حسن حسینی افزود: عامل اصلی رشد اقتصادی امسال در کشور مربوط به درآمدهای حاصل از فروش نفت و صنعت خودرو است.
وی بیان کرد: صنایع کوچک سهم عمده ای در اقتصاد کشور دارند و رشد یا سقوط در آن کاملا برای مردم قابل مشاهده است از این رو چون صنایع کوچک رشدی نداشته اند رشد اقتصادی 4.6 درصدی امسال نیز برای مردم ملموس نیست.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در این استان 90 درصد اقتصاد و تولید مربوط به بخش خصوصی در صنایع کوچک و متوسط است و رشد اقتصادی استان نیز تنها مربوط به صنایع بزرگ و خودرو خراسان می باشد.
وی اظهار کرد: در صورت تداوم روند رشد منفی در صنایع کوچک کشور، اشتغال و رشد متوسط اقتصادی هر منطقه مورد تهدید جدی قرار می گیرد و دچار رکود می شود.
حسینی یکی از راهکارهای جلوگیری از رشد منفی صنایع کوچک و خرد در کشور را تعیین تکلیف طرحهای نیمه تمام صنعتی در هر استان عنوان و بیان کرد: پیشرفت اجرایی این طرحها بین پنج تا 90 درصد است که میراث دولت گذشته و مصوبات سفرهای استانی دولت نهم و دهم می باشد.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از متولیان دولتی خواست پنج هزار طرح نیمه تمام صنعتی در استان را تعیین تکلیف کنند.
وی بیان کرد: معدل اشتغال در هر واحد صنعتی 35 نفر است لذا با بهره برداری طرحهای نیمه تمام صنعتی در خراسان رضوی 150 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد می شود.
عضو هیات مدیره خانه صنعت ایران با بیان اینکه سهم بخش تولید از قانون هدفمندی یارانه ها هنوز پرداخت نشده است، افزود: در دولت پیشین مقرر شد 30 درصد از درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به بخش تولید پرداخت شود که یک ریال هم پرداخت نشده است.
به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، حسینی گفت: در دولت جدید نیز امسال مقرر شد 100 هزار میلیارد ریال به بخش تولید کمک شود که این مبلغ به 50 هزار میلیارد ریال و در نهایت به 12 هزار میلیارد ریال کاهش یافت و هنوز نیز پرداخت نشده است.
وی اظهار امیدواری کرد دولت در سال آینده نسبت به پرداخت سهم تولید از درآمدهای قانون هدفمندی یارانه ها و اتمام طرحهای نیمه تمام صنعتی یا تعیین تکلیف آنها اقدام کند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها