Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

احتمال تثبیت قیمت نفت بین 50 تا 60 دلار

دوشنبه، 18 اسفند 1393 | Article Rating
قیمت نفت درحال حاضر به‌دنبال افزایش درگیری‌ها در عراق و لیبی و همینطور کاهش تولید نفتی عربستان سعودی و نفت «شیل»‌آمریکا درحال تقویت است.

«علی العمیر»، وزیر نفت کویت اعلام کرد: انتظار می‌رود قیمت جهانی نفت امسال افزایش یابد یا دستکم روی 50 تا 60 دلار در هر بشکه تثبیت شود. 

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز از بیزنس‌استاندارد، خبرگزاری کویت (KUNA) به نقل از اظهارات روز گذشته النعیمی در بحرین گفت: پیش‌بینی‌ها از قیمت نفت این است که امسال شاهد افزایش قیمت‌ها یا دستکم تثبیت قیمت‌ها در بشکه‌ای 50 تا 60 دلار باشیم. 


وی افزود: قیمت نفت خام هم‌اکنون به‌دنبال افزایش درگیری‌ها در عراق و لیبی و همینطور کاهش تولید عربستان و آمریکا، رو به افزایش است. با اینحال او تصریح کرد این افزایش قیمت با رشد کند اقتصادی جهان که تقاضا برای نفت را کاهش داده، خنثی شده‌است. 

با افزایش جدی قیمت دلار، قیمت‌های جهانی کاهش یافت و خرید نفت‌خام به دلار را برای خریدارانی که واحدهای پولی آنها تضعیف شده بود، گران کرد. 

قیمت نفت وست‌تگزاس‌اینترمیدیت،تحویل ماه آوریل، با یک دلار و 15 سنت کاهش، در بازار بورس نیویورک، 49 دلار و 61 سنت معامله شد. نفت خام برنت دریای شمال، تحویل ماه آوریل نیز در بازار بورس لندن، با 75 سنت کاهش، 59 دلار و 73 سنت در هر بشکه معامله شد.




ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها