Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

بازگشت تحرک به بازار مسکن با افزایش مبلغ وام

شنبه، 02 خرداد 1394 | Article Rating

مدیر کل دفتراقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: افزایش مبلغ وام خرید مسکن به تامین مسکن گروه‌های متوسط در شهرهای میانی کمک می‌کند و می‌تواند تحرک را به بازار مسکن بازگرداند.

علی چگینی،مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره افزایش وام خرید مسکن اظهار کرد: براساس چارچوب اولیه این طرح حداقل یکسال و حداکثر سه سال مدت انتظار دریافت این وام است.

وی افزود: یعنی اگر فرد اقدام به دریافت وام کند و سپرده‌گذاری را در بانک انجام دهد پس از یکسال می‌تواند وام مورد نظر را دریافت کند.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایفنا، مدیر کل دفتراقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که در حال حاضر میزان تولید در بازارمسکن کاهش یافته است و این بازار در رکود به سر می‌برد، تصریح کرد: افزایش مبلغ وام می‌تواند بهبود را به این بازار برگرداند.

چگینی خاطرنشان کرد: وام خرید مسکن به گروه‌های میان‌درآمد کمک می‌کند تا بتواند تامین مسکن کنند.

وی با اشاره به این‌که اقتصاد کشور در رکود به سر می‌برد و بخش مسکن نیز تحت تاثیر این رکود است،گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده برای افزایش مبلغ وام افراد درگام اول باید سپرده‌گذاری کنند.

مدیر کل دفتراقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که بدین ترتیب تا حدی نقدینگی جذب می‌شود و بعد از آن سرمایه وارد گردش می‌شود، تصریح کرد: این مبلغ چون سرمایه پرقدرتی نیست آثار منفی در بازار نخواهد داشت و فقط می‌تاند به گرم‌شدن بازار مسکن کمک کند.

چگینی تاکید کرد: اجرای این طرح می‌تواند برآیند مثبتی را در فرآیند اقتصادی کشور به وجود بیاورد و بازار مسکن را نیز دچار شوک قیمتی نخواهد کرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها