Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

شرایط دریافت وام ۶۰میلیونی مسکن از ۵ بانک

ﺳﻪشنبه، 02 تیر 1394 | Article Rating
بانک مرکزی مصوبه شورای پول و اعتبار مبنی بر رفع انحصار بانک مسکن و امکان ورود سایر بانک‌ها به پرداخت وام ۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن را ابلاغ کرده که در این میان برخی بانک‌ها با پرداخت این تسهیلات موافقت و برخی نیز مخالفت و برخی دیگر با پرداخت کمتر از ۶۰ میلیون تومان موافقت کرده‌اند یا روش‌های خود برای پرداخت تسهیلات مسکن را دارند.

به گزارش استیل ایران به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پس از آنکه شورای پول و اعتبار در ۲۹ اردیبهشت امسال با رفع انحصار بانک مسکن در پرداخت وام خرید مسکن موافقت کرد، این مصوبه از سوی بانک مرکزی به کلیه بانک‌های دولتی و خصوصی ابلاغ شد.


بر اساس این مصوبه، همه بانک‌ها می‌توانند از محل منابع داخلی خود تا سقف ۶۰ میلیون تومان در شهر تهران، ۵۰ میلیون تومان در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و ۴۰ میلیون تومان در سایر مناطق شهری به متقاضیان با سود متعارف و مصوب شورای پول و اعتبار (۲۱ درصد) برای خرید مسکن و سود تسهیلات عقود مشارکت مدنی (۲۴ درصد) برای ساخت مسکن تسهیلات پرداخت کنند.

بانک پارسیان پرداخت وام ۴۰ میلیون تومانی خرید مسکن را از یکی دو هفته آینده آغاز می‌کند. این وام با سود مصوب شورای پول و اعتبار برای تسهیلات «عقود مشارکت مدنی» (۲۴ درصد) و بازپرداخت پنج ساله به متقاضیان ارائه می‌شود.

اعطای این تسهیلات نیاز به سرمایه‌گذاری (سپرده کوتاه‌مدت) یا داشتن گردش مالی و همچنین بلوکه شدن مبلغی از تسهیلات ندارد و متقاضیان با ارائه مدارک مورد نیاز شامل سند واحد مسکونی، مدارک استخدامی (از قبیل فیش حقوقی، حکم کارگزینی و ...) پس از افتتاح حساب (قرض‌الحسنه) در شعبه نزدیک به محل واقع شدن ملک، می‌توانند یکی دو هفته پس از تشکیل پرونده، تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند. به گفته یکی از مدیران این بانک، مبلغ اقساط این وام ماهیانه کمتر از ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

همچنین بانک تجارت با پرداخت وام ۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن موافقت کرده است. پرداخت این وام با موافقت مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک تجارت روبه‌رو شده و این بانک منتظر دریافت دستورالعمل بانک مرکزی در خصوص نحوه پرداخت وام ۶۰ میلیون تومانی خرید مسکن است تا بر اساس آن، تسهیلات خرید مسکن را به متقاضیان اعطا کند.

بانک صادرات نیز علی‌رغم دریافت دستورالعمل بانک مرکزی از پرداخت تسهیلات خرید مسکن خودداری کرده و در مقابل، از محل منابع داخلی خود وام ۱۰۰ میلیون تومانی تعمیرات مسکن پرداخت می‌کند.

تسهیلات تعمیر مسکن بانک صادرات تنها به مشتریان دارای حساب جاری با گردش مالی بالا اختصاص می‌یابد که پس از تأییدِ نیازمندِ تعمیر بودن منزل از سوی کارشناس بانک عملیاتی می‌شود.

از دیگر شرایط این بانک، مسدود شدن ۳۰ درصد از این وام تا پایان بازپرداخت اقساط خواهد بود. بازپرداخت آن نیز سه ساله و در قالب عقود مشارکت مدنی با سود ۲۴ 
درصد تعریف شده است.

بانک سامان از دیگر بانک‌های غیر دولتی عضو شبکه بانکی نیز ۱۰۰ میلیون تومان با عنوان وام تعمیر مسکن پرداخت می‌کند که نیازمند دریافت "اسناد گردش مالی" متقاضی این تسهیلات با سود ۲۴ درصد و در قالب عقود مشارکت مدنی است.

همچنین این بانک ۱۰ درصد از وام را در حساب سپرده کوتاه مدت با سود ۱۰ درصد بلوکه کرده و از اعطای سود به آن خودداری می‌کند؛ سود این سپرده، تضمین بازپرداخت اقساط محاسبه می‌شود. اقساط این وام حدودا سه و نیم میلیون تومان تعیین شده که عملا تنها دو دهک پایانی جامعه از پس آن برمی‌آیند.

همچنین سیدکامل تقوی‌نژاد مدیرعامل بانک سپه نیز از موافقت این بانک با پرداخت وام ۶۰ میلیونی خرید مسکن خبر داد و گفت دستورالعمل بانک مرکزی در حال تدوین نهایی است تا برای اجرا به شعب ابلاغ شود.


نام بانک

نوع تسهیلات

مبلغ تسهیلات (تومان)

درصد سود تسهیلات

مبلغ اقساط (تومان)

پارسیان

خرید مسکن

۴۰ میلیون

۲۴

حداکثر ۸۰۰ هزار

تجارت

خرید مسکن

۶۰ میلیون

۲۱

هنوز نهایی نشده

سامان

تعمیر مسکن

۱۰۰ میلیون

۲۴

۳و نیم میلیون

صادرات

تعمیر مسکن

۱۰۰ میلیون

۲۴

بیش از دو ونیم میلیون

سپه

خرید مسکن

۶۰ میلیون

۲۱

هنوز نهایی نشده



ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظرات

دوشنبه, 30 آذر,1394

کاربر ناشناس

با تشکر از شما در صورتی که بانک ها نهایت همکاری را با مردم داشته باشد

نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها