Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

دولت خروج از رکود را مورد توجه قرار دهد

ﺳﻪشنبه، 14 مهر 1394 | Article Rating

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش های دولت برای کنترل نرخ تورم که اقدام به جایی بوده است،در عین حال گفت: دولت باید خروج از رکود را مورد توجه قرار دهد.

رضا رحمانی روز دوشنبه درحاشیه مراسم افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت تهران با تاکید بر اینکه کار دولت برای کنترل تورم لازم و خوب بود و جای تقدیر نیز دارد، افزود: توجه نکردن به رکود و ادامه یافتن آن حتما آثار مثبت کاهش نرخ تورم را از بین خواهد برد.
وی با بیان اینکه لازم است دولت خروج از رکود را جدی بگیرد، گفت: باید با تحریک طرف تقاضا از یک جهت و تحریک بازار با تزریق نقدینگی و حمایت از تولید به سمت رونق حرکت کرد.
به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، رحمانی با تاکید براینکه برای خروج از رکود باید باب صادرات بیش از گذشته باز شود، تصریح کرد: بعد از اجرای برجام صادرات باید سهل تر شده تا تولیدکنندگان بتوانند به راحتی در این زمینه فعالیت کنند.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید اراده لازم در همه ارکان نظام برای خروج از رکود و ایجاد رونق بوجود آید، گفت: اگر نرخ تورم 20 درصد شود با توجه به کاهش آثار تورمی مشکلی بوجود نخواهد آمد بلکه به رونق تولید کمک خواهد شد.
وی با بیان آنکه برخی اوقات وجود تورم بهتر از رکود است، تاکید کرد: تورم در همه جهان هست دولت باید برای خروج از رکود برنامه داشته باشد.
رحمانی حل مشکلات تولیدکنندگان را در گرو یک کار مشترک بین دولت، مجلس و خود تولیدکنندگان دانست و افزود: توسعه مثلثی است که اضلاع آن را دولت، مجلس و تولیدکنندگان تشکیل می دهند.
رییس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به تصویب قانون حمایت از تولید رقابت پذیر که در روزهای اخیر در مجلس انجام شده و قوانین دیگری نظیر بهبود مستمر فضای کسب و کار، قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و قانون برنامه پنجم توسعه، گفت: ما از نظر خود قوانین برای حمایت از صنعت مشکلی نداریم اما باید همزبانی و همدلی در کشور ایجاد شود و همه به این باور برسند که راه نجات ما حمایت از تولید داخلی است.
وی تصریح کرد: باور همگانی به حمایت از تولید سبب خواهد شد همه تصمیمات مجلس و دولت به این سمت رفته و موجب کاهش مشکلات این حوزه شود.
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت تهران که بزرگ ترین نمایشگاه بین المللی صنعت خاورمیانه محسوب می شود امروز (دوشنبه) با حضور رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، برخی مسئولان وزارت صنعت ، معدن و تجارت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها