Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رشد قیمت سنگ اهن و فولاد موقتی است
 

رشد قیمت سنگ اهن و فولاد موقتی است

چهارشنبه، 01 اردیبهشت 1395 | Article Rating
براساس پیش بینی تحلیلگران داخلی رشد قیمت سنگ اهن و فولاد موقتی است بهبود تقاضای فصلی و افزایش حاشیه تولیدکنندگان عامل رشد قیمت سنگ اهن در روز جاری بوده است.

با بازگشایی بازارهای مالی و کالای جهانی در روز گذشته، در ابتدا شاهد تضعیف نرخ های سنگ اهن بودیم اما همزمان با افزایش امیدواری ها به قاضای فیزیکی، رشد بیش از 2 دلاری قیمت به ثبت رسید. و طی دو روز گذشته بیش از 4 دلار رشد کرده است اما کارشناسان اعتقاد دارند رشد قیمت سنگ اهن موقتی است.
بهای پی بی فاین استرالیا با عیار 61.5 درصد که دیروز به 56.9 دلار رسیده بود امروز 59 دلار و 10 سنت شد.
در جریان معاملات روز گذشته، بهای فولاد در بورس كالای شانگهای به دلیل تقویت تقاضای فصلی و افزایش حاشیه سود تولیدكنندگان و رشد تقاضای مواد خام مانند سنگ آهن، با رشد تقریبا 3 درصدی همراه شد. 
بهای میلگرد نیز در جریان معاملات روز جاری با 2.7 درصد رشد به 2،381 یوان( 367 دلار در هر تن)‌ رسید. 
گفته می‌شود، بهای نقدی فولاد در چین در تعطیلات آخر هفته نیز افزایش یافته بود. 
در بورس كالای دالیان قراردادهای آتی سنگ آهن تحویل ماه سپتامبر با 2.2 درصد رشد، 423 یوان در هر تن مورد معامله قرار گرفت. 
در هفته گذشته روند صعودی بهای فولاد، موجبات رشد بهای سنگ آهن را فراهم کرد.
بر اساس تازه ترین امار منتشر شده از اقتصاد چین و بروز نشانه هایی از ثبات اقتصادی در این کشور، قیمت ها روند افزایشی به خود گرفته است. 
طبق اطلاعات منتشر شده توسط اداره آمار ملی چین در روز دوشنبه، بهای مسكن در چین در ماه مارس بیشترین رشد را طی دو سال گذشته داشته بطوریكه میانگین قیمت خانه های نوساز در 70 شهر بزرگ این كشور در ماه مارس در مقایسه با ماه مارس سال 2015 میلادی از رشد 4.9 درصدی برخوردار شده است. 
این در حالی است كه قیمت ها در مقایسه با ماه فوریه از افزایش 3.6 درصدی حكایت دارد.
به گفته كوین بای یكی از تحلیلگران CRU در پكن؛ با توجه به آمار ماه مارس، نشانه هایی از رشد شاخص های اقتصادی در چین بروز کرده كه می تواند به تقویت بازارهای كالایی كمك کند. 
چین در سه ماهه نخست سال، آهسته ترین رشد اقتصادی را از سال 2009 میلادی تاكنون تجربه كرده است اما به نظر می رسد با توجه به آمارهای روز جمعه، فعالیت های كارخانه ای، سرمایه گذاری و هزینه های خانوارها رو به بهبود باشد.
براساس بررسی ها بهبود تقاضای فولاد در چین نسبتا فصلی است و تا ماه ژوئن همزمان با گرم تر شدن هوا و كاهش فعالیت های ساخت و ساز، به تدریج از آن كاسته می شود.
بنابراین اگر تولیدكنندگان همچنان از قابلیت سودآوری برخوردار باشند، عرضه ها افزایش می یابد كه ریسك كاهش قیمت ها را به همراه خواهد داشت. 
به گفته تحلیلگران مؤسسات تحقیقاتی داخلی نظیر تحلیلگران کارگزاری بانک ملی ایران؛ افزایش بهای سنگ آهن پایدار نخواهد بود و بازار فولاد چین همچنان با مازاد عرضه دست به گریبان است. 
به این ترتیب؛ میانگین مازاد عرضه در داخل این كشور در بازه زمانی سال های 2016 تا 2020 میلادی به 100 میلیون تن خواهد رسید. 

تصاویر
  • رشد قیمت سنگ اهن و فولاد موقتی است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها