Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
افزایش تقاضای محصولات طویل فولادی
 

افزایش تقاضای محصولات طویل فولادی

یکشنبه، 25 تیر 1396 | Article Rating

طی 2 هفته گذشته و پس از سپری شدن ایام ماه مبارک رمضان، بازار فولاد در شرایط نسبتاً خوبی قرار گرفته است و روند معاملات نیز حاکی از آن است که متقاضیان مشتاق انجام معاملات فولادی هستند؛ چرا که میزان تقاضای محصولات طویل و حتی محصولات تخت مانند ورق‌ها به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است و این موضوع نشان می‌دهد که مصرف محصولات فولادی در کشور رشد داشته است.

شرکت فولاد مبارکه شرکت ذوب آهن اصفهان شرکت فولاد خوزستان شرکت فولاد هرمزگان شرکت فولاد آذربایجان بورس کالای ایران

بازار فولاد کشور طی 2 هفته‌ای که گذشت روند نسبتاً خوبی را گذرانده و پس از ماه رمضان، میزان تقاضا به‌طور قابل توجهی افزایش یافته است. این میزان تقاضا پس از آن اتفاق افتاد که در ماه رمضان تقاضا و معاملات با افت قابل ملاحظه‌ای مواجه شده بود. اما پس از ماه رمضان معاملات فولاد در حال بازگشت به روند طبیعی خود است و به‌نظر می‌رسد که تقاضای محصولات فولادی با رشد همراه باشد کما اینکه رشد تقاضا برای محصولات طویل فولادی به‌خوبی نمایان است.

نمودار 1 حاکی از آن است که طی هفته جاری یعنی از 17 تا 22 تیر 1396، حدود 89 هزار تن انواع محصولات فولادی در بورس کالا عرضه شد (اغلب به‌صورت مچینگ) که در مقابل آن حدود 213 هزار تن تقاضا وجود داشت، اما در نهایت 178 هزار تن از محصولات فولادی مورد معامله قرار گرفتند و به فروش رفتند. در این میان محصولات تخت همچون هفته‌های گذشته، از بیشترین معاملات برخوردار شدند، به‌طوری که ورق سرد با 62 هزار تن، بیشترین معاملات را به خود اختصاص داد. پس از آن ورق گرم نیز به میزان 48 هزار تن معامله شد و تختال نیز حدود 40 هزار تن مورد معامله قرار گرفت. محصولات طویل نیز تا حد زیادی از سوی متقاضیان مورد اسقبال قرار گرفتند، اما تولیدکنندگان در این هفته عرضه کمتری در مقایسه با هفته‌های گذشته داشتند. به‌طور مثال در این هفته تنها 4 هزار و 200 تن میلگرد عرضه شد، اما در مقابل آن بیش از 12 هزار تن تقاضا وجود داشت و در نهایت همه عرضه به فروش رفت. ضمن اینکه در مقابل عرضه 15 هزار تنی شمش بلوم، حدود 42 هزار تن تقاضا وجود داشت و این محصول نیز به‌طور کامل معامله شد.

 


در عین حال نمودار 2 نیز نشان می‌دهد که شرکت فولادمبارکه همانند گذشته بیشترین معاملات هفتگی فولاد را به خود اختصاص داد و این شرکت با عرضه انواع ورق‌ها توانست 119 هزار تن از معاملات فولاد را به‌خود اختصاص دهد. شرکت فولاد خوزستان نیز 2 محصول شمش بلوم و تختال را به میزان 45 هزار تن عرضه کرد که در مقابل آن 62 هزار تن تقاضا وجود داشت، اما در نهایت فولاد خوزستان توانست 35 هزار تن از محصولات خود را به فروش برساند. شرکت فولاد هرمزگان نیز به عرضه 40 هزار تن تختال پرداخت که توانست 20 هزار تن از آن را مورد معامله قرار دهد. شرکت ذوب آهن برخلاف هفته‌های پیشین عرضه کمی داشت و تنها 3 هزار و 300 تن محصول را عرضه کرد که در مقابل آن بیش از 10 هزار تن تقاضا وجود داشت و ذوب آهن همه محصولات خود را معامله کرد. شرکت فولاد آذربایجان نیز اقدام به عرضه 880 تن میلگرد در بورس کالا کرد که توانست همه عرضه خود را به فروش برساند.


تصاویر
  • افزایش تقاضای محصولات طویل فولادی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها