Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
۴ محور اقتصاد مقاومتی مربوط به بازرگانی داخلی است
 

۴ محور اقتصاد مقاومتی مربوط به بازرگانی داخلی است

یکشنبه، 28 اردیبهشت 1393 | Article Rating

مجتبی خسروتاج در نشست اصناف و اقتصاد مقاومتی گفت : از فرمایشات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی4 محور به بازرگانی داخلی مرتبط است و اصناف در این زمینه می توانند نقش کلیدی داشته باشند.

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت در امور تجارت افزود : نظام توزیع ما شفاف نیست و با کمک اتحادیه ها و اصناف باید مشکلات را پیدا کرده و آن را حل کنیم.

خسروتاج  بر آموزش واحدهای صنفی تاکید کرد و گفت : استفاده از تجربیات جهانی و حل مشکلات مالیاتی و ارزش افزوده باید با کمک خود اصناف اتفاق بیفتد .

 خسروتاج اضافه کرد : برترین سرمایه اقتصاد نیروی انسانی است و باید امیدوار باشیم با همین سرمایه فضا برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهیا شود.

در ادامه، رییس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت ، معدن و تجارت گفت : برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید تشکلهای صنفی مشارکت فعال و موثری در تولید داشته باشند و تولید افزایش یابد و فضای کسب و کار و قوانین در بخش خصوصی اصلاح شود.

محمد حسن نکویی مهر بر مشتری مداری و شفافیت و روان سازی در نظام توزیع و نظارت بر اصناف و نیز همکاری و تعامل سازنده با دولت تاکید کرد.
وی افزود : برای تحقق استفاده از ظرفیتهای تشکلها باید برنامه داشته باشیم و اولین نیاز اصناف و تشکلهای صنفی برای فعالیتهای توسعه ای نیاز به راهبرد است.

نکویی مهر ادامه داد: صنوف بدنه اصلی نظام توزیع کالا در کشور هستند و باید نقش اساسی در شفاف سازی نظام توزیع ، قیمت گذاری و روزآمد سازی شیوه های نظارت بر بازار ایفا کنند.

به گفته وی 22 درصد از واحدهای صنفی تولیدی هستند و  حدود 17 تا 19 درصد از تولید ناخالص داخلی به فعالیتهای صنفی اختصاص دارد.
وی اعلام کرد : در حال حاضر حدود 3 میلیون واحد صنفی  و 8300 اتحادیه صنفی و 400 اتاق اصناف در کشور وجود دارد و حدود 6.5 میلیون اشتغال را در کشور به خود اختصاص داده است. باید دیدگاههای رهبر انقلاب در اقتصاد مقاومتی از طریق اصناف پیاده شود.

تصاویر
  • ۴ محور اقتصاد مقاومتی مربوط به بازرگانی داخلی است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها