Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
جذابيتهاي صنعت فولاد ايران در چیست؟
 

جذابيتهاي صنعت فولاد ايران در چیست؟

شنبه، 19 مهر 1393 | Article Rating
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایران با توجه به در اختیار داشتن جذابیتهای متعدد برای صنعت فولاد، پایگاه مناسبی برای سرمایه‌گذاری و توسعه این صنعت استراتژیک محسوب می‌شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از  ماين نيوز، مهدی کرباسیان که همراه با مدیران عامل شرکتهای ملی فولاد ایران، فولاد مبارکه، خوزستان، خراسان و هرمزگان در چهل و هشتمین اجلاس سالانه انجمن جهانی فولاد در مسکو حضور یافته است، اظهار داشت: با ایجاد فضای جدید در تعاملات جهانی و تغییر نگاه متقابل در روابط با جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌های توسعه صنعت فولاد برای دستیابی به ظرفیت 40 میلیون تنی فولاد به اجرا در می‌آید.

وی خطاب به رئیس و دبیرکل انجمن جهانی فولاد و همچنین مدیران غولهای فولادی جهان گفت: ایران به عنوان پانزدهمین تولیدکننده فولاد در جهان و عضو دائم این انجمن جهانی، جذابیتهای بسیاری برای توسعه صنعت فولاد در اختیار دارد که این امر زمینه‌ساز همکاریهای مشترک با شرکتهای خارجی شده است.

وی با برشمردن پتانسیلهای معدنی و صنایع معدنی ایران گفت: با توجه به وجود امکانات فراوان از جمله مواد اولیه، انرژی فراوان، نیروی انسانی ماهر، دستیابی به آبهای آزاد و بازار مصرف 14 کشور همسایه، فرصت مناسبی برای همکاری با شرکتهای خارجی در سرمایه‌گذاری و تبادل فناوری مهیا شده است.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت که پس از گذشت 9 سال از تحرک دوباره ایمیدرو به صاحبان، مدیران و کارشناسان صنعت فولاد خبر می‌داد، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد خام ایران 17 میلیون تن است که با توسعه روزافزون ساخت و ایجاد ظرفیتهای جدید، در مدت 4 سال کشور ما به ظرفیت تولید 40 میلیون تنی دست خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد توازن در زنجیره تولید فولاد از تولید مواد اولیه تا محصول، یکی از اهداف اولیه در این صنعت یه شمار می‌آید، ادامه داد: در مدت 4 سال میزان تولید فولاد خام از 15 میلیون تن فعلی به 30 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

به گفته رئیس هیئت عامل ایمیدرو، طرحهای متعددی هم‌اینک با هدف افزایش ظرفیت تولید فولاد در دست اجرا است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

کرباسیان تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن شرکای خارجی به بازار ایران، می‌توان همکاریهای فعلی را وسعت بخشید.

وی افزود: با توجه به وجود انرژی فراوان در کشور، استفاده از روش «احیای مستقیم فولاد» مورد توجه ایمیدرو قرار گرفته است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو اجرای برنامه اکتشاف 200 هزار کیلومتری اکتشاف در کشور را یکی از اقدامات اولیه ایمیدرو برای توسعه صنایع معدنی به ویژه فولاد ذکر کرد و اظهار داشت: در این طرح در مدت 3 سال، ذخایر بالفعل به معادنی در مقیاس بزرگ تبدیل خواهند شد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت به بخش محیط زیست نیز اشاره کرد و گفت: ایمیدرو همزمان با توسعه صنعت فولاد، توجه به شاخصهای زیست محیطی را در اولویت قرار داده و برای بهبود شاخصهای این بخش، سیاستهایی را برای ارتقای استانداردهای بهداشت، ایمنی و محیط زیست را در دست اجرا دارد.

دبیرکل انجمن جهانی فولاد نیز از فعال شدن ایمیدرو ابراز خرسندی کرد و از علاقمندی این انجمن به پشتیبانی و همکاری با صنعت فولاد ایران خبر داد.

وی در عین حال با ابراز تعجب نسبت به تغییرات مکرر در راس مدیریت ایمیدرو در سالهای اخیر تصریح کرد: بروز چنین پدیده‌ای سبب از بین رفتن ارتباط ایمیدرو با انجمن جهانی فولاد شده بود.

تصاویر
  • جذابيتهاي صنعت فولاد ايران در چیست؟
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها