Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت اندکی افزایش یافت

دوشنبه، 21 اردیبهشت 1394 | Article Rating
در حالی که اقدامات چین برای رونق بخشیدن به اقتصادش نتوانسته  این اعتماد را در بازار ایجاد کند که تقاضا برای نفت از سوی این کشور به اندازه کافی سریع نخواهد بود که بتواند فزونی عرضه جهانی را کاهش دهد، قیمت نفت امروز با تغییر اندکی مواجه بود.

به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، چین روز یکشنبه برای سومین بار در طی 6 ماه گذشته نرخ بهره را افزایش داد تا به اقتصاد خود رونق ببخشد. اقتصاد چین در مسیر تجربه کردن بدترین عملکرد سالانه خود در طی 25 سال اخیر است.

ریک اسپونر، تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس روز یکشنبه گفت: «امروز در بازارهای نفت واکنش چندانی را شاهد نبوده ایم.»
«اقدام محرک اقتصادی (چین) احتمالا بیشتر عاملی برای کمک به تعدیل کاهش رشد اقتصادی تعبیر شده تا عاملی که بتواند معادلات بازار را تغییر دهد.»
آمارهای روز جمعه که نشان داد میزان واردات نفت چین در ماه آوریل به رقمی بی سابقه رسیده نیز تاثیر مثبتی بر قیمت ها نگذاشت.
تحلیلگران موسسه ای ان زد نوشتند، افزایش واردات نفت چین در ماه آوریل «احتمالا ناشی از خریدهای فرصت طلبانه و ذخیره سازی بوده است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن پس از کاهش 1.6 درصدی در هفته گذشته امروز 5 سنت افزایش یافت و به 65 دلار و 44 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن نیز پس از 4 هفته متوالی افزایش که طولانی ترین دوره افزایشی از اواخر 2012 و اوایل 2013 تاکنون بود، امروز 6 سنت کاهش یافت و به 59 دلار و 33 سنت رسید.
افزایش اخیر قیمت نفت خام آمریکا احتمالا تولید کنندگان نفت شیل را تشویق به از سر گیری حفاری ها کرده است.
اما میشائیل ویتنر، تحلیلگر سوشیت جنراله در یادداشتی نوشت، قبل از اینکه حفاری و تولید نفت آمریکا دوباره افزایش یابد، شاهد ماه ها کاهش تولید نفت این کشور خواهیم بود.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها