Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تاکید وزیر صنعت بر تدوین برنامه جامع از سوی اتاق بازرگانی

یکشنبه، 18 مرداد 1394 | Article Rating

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تدوین برنامه ای جامع از سوی فعالان اقتصادی در اتاق های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان ها و ارائه آن به اتاق ایران ضروری است.

محمدرضا نعمت زاده شنبه شب در مراسم نکوداشت و تجلیل از هیات رییسه اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران و روسای اتاقهای سراسر کشور در مشهد افزود: از این طریق می توان مسیر حرکت و چشم انداز بخش خصوصی را در حوزه های اقتصادی مشخص کرد. 
وی با اشاره به جایگاه قانونی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و استانها، بر استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه اقتصادی تاکید و بیان کرد: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، روسای اتاق در استانها باید از اختیارات تعیین شده در چارچوب مقررات به نحو شایسته و مطلوب استفاده کنند. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت تقویت هم افزایی و تعامل اتاق استانها با یکدیگر را ضرورتی فراتر از توصیه ذکر و بیان کرد: تبادل تجارب، استفاده از موفقیتها و جلوگیری از شکست ها از جمله دستاوردهای مثبت این مهم است. 
وی جمهوری اسلامی ایران را کشوری بکر و با توانمندیهای بالا در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات دانست و بر استفاده بهینه از این ظرفیتها تاکید کرد. 
نعمت زاده همچنین با اشاره به تدوین سند چشم انداز 20 ساله و عقب ماندگی از برنامه خواستار تلاش برای دستیابی به اهداف این سند با استفاده از ظرفیتهای دولتی و بخش خصوصی شد. 
وی ادامه داد: تغییرات منتظر ما نمی ماند لذا برای حضور موفق در بازارهای پر رقابت بین المللی نیاز به فناوریهای نوین در عرصه صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات داریم. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به موفقیت ایران در عرصه دیپلماسی خارجی اشاره و بیان کرد: نمی توانیم منزوی باشیم لذا باید با کشورهای دنیا به ویژه در شرایط جدید تعامل و ارتباط داشته باشیم. 
وی افزود: این بدان معنا نیست که دروازه های کشور برای واردات باز شود بلکه باید با اقتصادی درونگرا و برونگر از شرایط موجود برای حمایت از تولید و تولیدکنندگان استفاده کنیم. 
نعمت زاده ظرفیت جهان اسلام و مسلمانان را در توسعه تجارت بی نظیر توصیف و بیان کرد: استفاده از ظرفیت برند حلال در صنایع غذایی از جمله این موارد است که باید مورد توجه قرار گیرد. 
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای حمایت از تولید و رفع موانع آن گفت: 95 درصد صنایع استان توسط بخش خصوصی اداره می شود که بخش قابل توجه آن را صنایع متوسط و کوچک تشکیل می دهد. 
به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، علیرضا رشیدیان بزرگترین نیاز امروز در حوزه اقتصادی را تولید، توسعه و اشتغال ذکر و بیان کرد: باید از ظرفیتهای موجود و همکاری دولت و بخش خصوصی برای تحقق این موارد تلاش کنیم. 
وی تاکید کرد: فعالان عرصه اقتصادی به مثابه مجاهدان دوران دفاع مقدس هستند که در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تلاش می کنند. 
طی این مراسم از 16 نفر اعضای اتاق بازرگانی ایران و اتاقهای بازرگانی سراسر کشور تقدیر شد. 

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها