Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

لغو تحریم ها نباید باعث افزایش واردات به کشور شود

چهارشنبه، 21 مرداد 1394 | Article Rating

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: لغو تحریم ها نباید سبب واردات بی رویه کالا به کشور شود زیرا باعث از بین رفتن تولید داخلی خواهد شد.

سید محمد علی سید ابریشمی دوشنبه در آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن و همچنین بزرگداشت روز حمایت از صنایع کوچک در اهواز اظهار کرد: واردات بی رویه به کشور باعث ضربه زدن به تولید می شود.
وی همچنین با اشاره به مساله توافق هسته ای بیان کرد: حل مساله هسته ای باعث می شود تا واحدهای صنعتی به دانش و ماشین آلات روز دست یافته و در نهایت منجر به رقابت تولیدکنندگان داخلی در بازار جهانی می شود .
سید ابریشمی افزود: در بازه زمانی سال های 89 تا 92 به دلیل رشد منفی اقتصادی، حدود 70 درصد واحدهای صنعتی در کشور تعطیل شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در 10 سال گذشته فشار سختی به تولید کنندگان و صاحبان صنایع وارد شده است اظهار کرد: تحریم ها بخشی از فشاری بود که به صنایع و تولیدکنندگان وارد شد و همچنین واردات بی رویه در سال های 90 تا 91 به کشور مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرد.
وی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز ضربه سنگینی به واحدهای صنعتی از نظر نقدینگی وارد کرد افزود: تورم بالا و تغییر روزانه قیمت ها هم فعالیت های صنعتی را دچار اختلال کرد.

** اختصاص 20 هزارمیلیارد ریال تسهیلات به صنایع کوچک کشور
به گزارش استیل ایران به نقل از ایرنا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور در ادامه با اشاره به راهکارهایی که دولت برای توانمندتر کردن بخش صنایع کوچک در نظر دارد گفت:امسال بالغ بر 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات جدید با همکاری بانک صنعت و معدن در اختیار واحدهای صنایع کوچک قرار می گیرد.
سید ابریشمی افزود: همچنین صندوق ضمانت صنایع کوچک که در دو سال گذشته راه اندازی شده است در ابتدا اعتباری بالغ بر 210 میلیارد ریال داشت که این میزان به 320 میلیارد ریال افزایش یافته، و مقرر شده تا دو سال آینده این رقم به چهار هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
وی گفت: 70 درصد واحدهای صنعتی در کشور مشکل نقدینگی دارند که باید در این راه بانک ها از صنایع حمایت کنند هر چند بسیاری از بانک های کشور به بانک مرکزی بدهی بالایی دارند.
در این آیین از کتاب صنعت، و سایت نمایشگاه توانمندی های تولید خوزستان رونمایی شد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها