Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت کمتر از ۴۵ دلار شد

دوشنبه، 02 شهریور 1394 | Article Rating

در معاملات امروز قیمت هر بشکه نفت برنت با یک دلار و ۲۰ سنت، معادل ۲.۶ درصد افت نسبت به جلسه قبل به ۴۴ دلار و ۲۶ سنت رسید.

پس از آنکه بازارهای بورس چین بزرگترین افت یک روزه خود از زمان بحران مالی جهانی را تجربه کردند و نگرانی ها از چشم انداز جهانی تقاضا برای نفت تشدید شد، قیمت نفت امروز به پایین ترین رقم ها در شش سال و نیم اخیر رسید.

بی عملی دولت چین پس از کاهش 11 درصدی شاخص ها در بازارهای سهام این کشور در هفته گذشته زمینه ساز سقوط آزاد سهام های جهانی و قیمت دیگر کالاها در روز دوشنبه شده است.
کارستن فریچ، تحلیلگر ارشد نفتی در کومرزبانک در فرانکفورت گفت: «کاهش قیمت های امروز ربطی به عوامل پایه ای بازار ندارد. همه چیز به چین مربوط می شود.»
«نگرانی از افت شدید اقتصادی وجود دارد و اینها خارج از کنترل مقامات چینی است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از رسیدن به رقم 44 دلار در معاملات میانه روز که پایین ترین رقم از مارس 2009 تاکنون بود، با یک دلار و 20 سنت، معادل 2.6 درصد افت نسبت به جلسه قبل به 44 دلار و 26 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا هم که امروز تا رقم 39 دلار پایین آمده بود، با یک دلار و 15 سنت، معادل 2.8 درصد افت به 39 دلار و 30 سنت رسید.
به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، قیمت نفت خام آمریکا اکنون حدود 17 درصد نسبت به قیمت ابتدایی ماه جاری کاهش یافته و قیمت نفت برنت نیز بیش از 10 درصد نسبت به ابتدای ماه افت داشته است.
کاهش قیمت های شدید دو شاخص مهم نفتی تاکنون نتوانسته تولید کنندگان بزرگ نفت را تشویق به کاهش تولید کند.
اما بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران روز یکشنبه گفت، برگزاری نشست اضطراری اوپک می تواند در تثبیت قیمت نفت «موثر» باشد. الجزایر نیز اوایل ماه جاری درخواست مشابهی را مطرح کرده بود، اما دیگر اعضای اوپک می گویند هیچ نشستی قرار نیست برگزار شود.
موسسه ای ان زد روز دوشنبه در یادداشتی نوشت: «اخبار مربوط به بخش عرضه همچنان عامل اصلی تغییرات قیمت در بازار است... پس از آنکه وزیر نفت ایران گفت که کشورش طرح هایی برای افزایش تولید به هر قیمت ممکن دارد، نگرانی ها از سرازیر شدن نفت ایران به بازار احتمالا شدت خواهد گرفت.»

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها