Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
بورس کالای ایران  میزبان سنگ آهنی ها
 

بورس کالای ایران میزبان سنگ آهنی ها

دوشنبه، 16 شهریور 1394 | Article Rating
امروز و چهارشنبه تالار صادراتی بورس کالای ایران میزبان عرضه سنگ آهنی ها است به طوری که امروز (16 شهریور) و چهارشنبه (18 شهریور) سنگ آهن میشدوان و سنگان در تالار صادراتی بورس کالای ایران عرضه می شود.

در عرضه نخست که فردا انجام می شود، مجتمع سنگ آهن میشدوان 110 هزار تن سنگ آهن مگنتیتی متوسط عیار (55 درصد) خود را که از نوع درشت دانه است در رینگ صادراتی به قیمت 16 دلار (نرخ ارز اتاق مبادلات ارزی) عرضه می کند و قرارداد این محموله بصورت اعتباری دو ماهه بوده و درصورت فروش خریدار می تواند از درب معدن میشدوان واقع در استان یزد محموله را بارگیری و حمل کند.

همچنین در روز چهارشنبه 110 هزار تن سنگ آهن مگنتیتی با عیار 58 درصد سنگان با دانه بندی 55 هزار تن ریزدانه و 55 هزار تن درشت دانه در بورس عرضه می شود.

هر تن این محمموله 14 دلار قیمت گذاری شده که نحوه تسویه آن ضمانتنامه بانکی 2 ماهه یا اعتبار اسنادی ریالی است و درصورت فروش خریدار قادر است محموله خود را از درب معدن سنگان در استان خراسان رضوی تحویل و بارگیری کند.

بهبود شرایط بازار سنگ آهن در هفته های اخیر و افزایش قیمت ها در بازارهای جهانی سبب شده معاملات این ماده معدنی در بورس پر رونق شود البته نباید فراموش کرد که باوجود افزایش نرخ سنگ آهن در بسیاری از کشورها، در ایران ثبات نسبی بر بازار حاکم بوده است.

میشدوان در آخرین عرضه خود در بورس کالا که در تاریخ 7 مرداد صورت گرفت، موفق به فروش 110 هزار تن سنگ اهن دانه بندی به قیمت میانگین 12 دلار و 55 سنت شد درحالی که قیمت پایه آن 8 دلار بود.

به گزارش استیل ایران به نقل از معدن24، مجموع محموله های عرضه شده میشدوان در بورس 275 هزار تن بود که 165 هزار تن آن مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن به 8 میلیارد و 561 میلیون و 30 هزار و 500 تومان معادل 2 میلیون و 920 هزار و 500 دلار می رسید.

سنگان نیز از ابتدای سال تاکنون 620 هزار تن سنگ آهن در بورس عرضه کرده که 520 هزار تن آن مورد معامله قرار گرفته و ارزش آن بالغ بر 26 میلیارد و 15 میلیون و 899 هزار تومان معادل 8 میلیون و 806 هزار و 300 دلار است.

سنگان نیز در آخرین عرضه خود موفق به فروش 110 هزار تن سنگ اهن دانه بندی به قیمت 14.18 دلار در هر تن در تالار صادراتی بورس شده بود.


تصاویر
  • بورس کالای ایران  میزبان سنگ آهنی ها
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها