Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
پایان سنگ آهن 60 دلاری در سال 2017 ؟
 

پایان سنگ آهن 60 دلاری در سال 2017 ؟

دوشنبه، 05 مهر 1395 | Article Rating

حدود 50 میلیون تن سنگ آهن از این ماه تا ژوئن سال آینده به بازار اضافه خواهد شد. این بدان معنی است که قیمت ها کاهشی خواهد بود.

 

بر طبق گزارش روز سه شنبه متال بولتن با وجود صعود ناگهانی 60 دلاری در هر تن سنگ آهن در آغاز سال، قیمت ها در یک ماهه گذشته 9.8 درصد افت کرده است.

و به جهت اضافه شدن منابع بیشتر به بازار، به نظر می رسد به قیمت ها ضربه وارد خواهد شد. با توجه به اظهارات تحلیلگر لیبروم، ریچارد نایتس پروژه هایی مانند رویال هیل در استرالیا، میناس ریو آنگلو امریکن و والهS11D قرار  است در نیمه اول سال 2017 معادل 686 میلیون تن سنگ آهن به بازار تزریق کنند.

نایتس نوشت: "علارغم شعار کیفیت بیش از کمیت" که توسط ریو و وله به تصویب رسید، ما هنوز هم انتظار داریم عرضه سنگ آهن در   سال 2017 به رشد خود سرعت دهد.

انتظار می رود سال آینده وله برزیل، بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن جهان، به کمک  پروژه 14.3 میلیارد دلاری که بزرگترین سرمایه گذاری شرکت است، 20 میلیون تن به تولیدات خود اضافه کند. با این وجود روز دوشنبه وله گفت که خروجی معدن به 83 درصد از کل ظرفیت به دلیل تلاش برای حفظ نقدینگی و خطر اختلالات حمل و نقلی که نیاز به گسترش خطوط راه آهن دارد، محدود خواهد شد.

به گزارش رویترز معدن جدید S11D در منطقه آمازون ابتدا انتظار می رفت در سال تا 90 میلیون تن تولید داشته باشد اما این شرکت به ارائه 75 میلیون تن سنگ آهن از معدن برای مشتریان بین المللی تصمیم گرفته است.

دیگر تحلیلگران مانند سیتی و حتی تولیدکنندگانی شامل بی اچ پی با نایتس هم نظر هستند. سیتی معتقد است سنگ آهن در سه ماهه آخر سال به طور میانگین به 51 دلار در هر تن خواهد رسید و در سال 2017 حدود 45 دلار در هر تن خواهد بود.

و بی اچ پی بزرگترین شرکت معدنی و سومین تولید کننده بزرگ سنگ آهن معتقد است قیمت سنگ آهن حداقل تا ده سال دیگر به دلیل عرضه بیش از حد پائین باقی خواهد ماند.






منبع:معدن24

تصاویر
  • پایان سنگ آهن 60 دلاری در سال 2017 ؟
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها