Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
نتایج نشست مشترک ذوبی ها، نوردکاران و تولیدکنندگان نبشی و ناودانی
 

نتایج نشست مشترک ذوبی ها، نوردکاران و تولیدکنندگان نبشی و ناودانی

یکشنبه، 17 بهمن 1395 | Article Rating

نشست مشترک رسته های ذوب و نورد مقاطع طویل امروز 17 بهمن ماه با حضور بیش از 40 شرکت تولیدکننده شمش، میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی در دفتر انجمن تولیدکنندگان فولاد برگزار شد.

حمیدرضا طاهری زاده، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد درباره جلسه مشترک این رسته ها با تاکید بر استقبال و مشارکت بالای تولیدکنندگان در این جلسه گفت: این نشست مشترک بیش از ۴ ساعت به طول انجامید که در نهایت برآوردها آن بود که با توجه به بهای تمام شده تولید شمش و محصولات فولای، قیمت ها به کف رسیده و برای جلوگیری از زیان دهی کارخانجات، یا تولید باید متوقف شود یا قیمت ها رو به افزایش باشد. لذا چون در ایام پایانی سال و نزدیک به عید و سال نو هستیم و هوا رو به گرمی می رود و در نتیجه تقاضا زیادتر می شود، قرار شد که یک افزایش تدریجی قیمت داشته باشیم و طی چند هفته آینده به صورت پلکانی و تدریجی قیمت ها را افزایش دهیم که بازار دچار تنش و هیجان کاذب نشود.

وی افزود: این افزایش قیمت برای خروج کارخانجات از زیان خواهد بود و سعی می شود که نسبت به رشد تقاضای بازار و پلکانی باشد.

بهادر احرامیان، عضو دیگر هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد نیز در این خصوص تصریح کرد: در جلسه مشترک رسته های ذوب و.نورد مقاطع طویل بر روی چند محور صحبت شد، اول آنکه کارخانجات بزرگ سعی کنند صادرات را افزایش دهند مخصوصا کارخانجاتی که تولیداتشان را بصورت مجتمعی انجام می دهند مثل فولاد خوزستان، ذوب آهن اصفهان و فولاد کاوه جنوب و فولاد خراسان. به طور مثال شرکت فولاد کاوه جنوب اعلام کرد برای اسفندماه عرضه داخلی بسیار محدودی خواهد داشت و حدود ۸۵ درصد از تولیداتش را صادر خواهد کرد . همچنین فولاد خراسان هم اعلام کرد که حتی با تخفیف های ویژه تولیداتش را صادر خواهد کرد  تا در بازارهای داخل کاهش قیمت نداشته باشد چرا که کاهش قیمت بیشتر از این برایش امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: علاوه براین قرار شد که بقیه ی کارخانجات هم کاهش تولید را به طور متوسط ۲۰ درصد در دستور کار خود قرار دهند.

احرامیان همچنین موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد را رسیدگی به محصولات بی کیفیت و فاقد استاندارد دانست و گفت: درباره این محصولات که در بازار عرضه می شود قرار است انجمن فعال تر با این مسئله برخورد کند و شکایات را به واحدهای تعزیراتی مربوطه ارجاع دهد. کما اینکه در زمینه مالیات بر ارزش افزوده هم قرار شد انجمن شرکت هایی که با فرار مالیاتی باعث کاهش قیمت ها و اجحاف در حق تولیدکنندگان قانونمند می شوند را پس از مذاکرات و توصیه های لازم، به مراجع ذیربط معرفی کند  و از بازار شکنی این شرکت ها جلوگیری کند .

مدیرعامل فولاد یزد تبادل نظر پیرامون عرضه های اخیر فولاد خوزستان را از موضوعات دیگر مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: باید از تعامل خوب مدیران شرکت فولاد خوزستان در این جلسه تشکر کنیم چرا که پذیرفتند تا تلاش کنند عرضه های تهاتری و اعتباری خود را به تدریج متوقف کنند و به صورت نقدی، شمش تولیدی خود را عرضه نمایند.


تصاویر
  • نتایج نشست مشترک ذوبی ها، نوردکاران و تولیدکنندگان نبشی و ناودانی
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها