Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
نتایج برگزاری نشست فوق العاده نوردکاران
 

نتایج برگزاری نشست فوق العاده نوردکاران

دوشنبه، 22 خرداد 1396 | Article Rating

به گزارش استیل ایران، حمیدرضا طاهری زاده، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه جلسه روز گذشته نوردکاران به طور فوق العاده و با حضورعده کثیری از نوردکاران عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد برگزار شده است،  گفت: این جلسه در جهت یافتن راهکارهای تامین شمش برای نوردکاران داخلی و خروج آن ها از زیان فعلی و شرایط رو به تعطیلی بود چرا که وضعیت تولید در کارخانجات نورد بسیار سخت شده است.

طاهری زاده خاطرنشان کرد: شاهد هستیم به واسطه افزایش قیمت شمش در بازارهای جهانی و مطلوب شدن قیمت های صادراتی، شرایط برای صادرات بهبود یافته و در نتیجه واحدهای تولیدکننده شمش اقدام به صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس می کنند.
وی ادامه داد: این تفاوت قیمت صادراتی نسبت به قیمت های داخلی سبب شده واحدهای ذوبی بزرگ برای عرضه داخلی هم قیمت های صادراتی را مد نظر داشته باشند درحالی که بازار محصولات نهایی از جمله میلگرد کشش این تعدیل نرخ ها را نداشته و نوردکاران هم قدرت پرداخت و نقدینگی لازم را ندارند. بنابراین در جلسه اخیر موضوع چگونگی تهیه شمش برای واحدهای نوردی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد خاطرنشان کرد: ازجمله پیشنهاداتی که مطرح گردید این بود که قیمت شمش از سوی فولادسازان بزرگ کشور، به صورت درصدی از قیمت فروش میلگرد در نظر گرفته شود. همچنین مورد بعدی که در این جلسه پیشنهاد گردید این بود که چنانچه توان تامین شمش مورد نیاز واحدهای نوردی در داخل وجود نداشته باشد، درخواست حذف تعرفه های وارداتی شمش به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شود.

طاهری زاده به این نکته نیز اشاره کرد که پیش از این نیز مکاتباتی با شرکت فولاد خوزستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده شمش کشور صورت گرفته بود اما این شرکت نیز نتوانسته شمش مورد نیاز داخل را تامین و به صادرات خود ادامه داده است.

وی تصریح کرد: مشکل تامین شمش سبب شده اکثر واحدهای نوردی یا تعطیل شوند یا با حداقل ظرفیت کار کنند. قانون رفع موانع تولید نیز بر این نکته تاکید دارد که صادرات مواد اولیه به شرطی آزاد است که اولویت با تامین مواد اولیه صنایع داخلی باشد. بنابراین نوردکاران در ابتدا از ظرفیت های همین قانون استفاده کرده و درصورت عدم حصول نتیجه از فولادسازان کشور، درخواست حذف تعرفه وارداتی را از طریق وزارت صمت دنبال خواهند کرد.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در خاتمه اظهار داشت: چنین مشکلاتی در سال های قبل هم به جهت نوسانات قیمت های جهانی وجود داشته اما از طریق جلسات داخلی انجمن و با تعامل فولادسازان و تحمل نوردکاران رفع می شد اما اکنون به سبب گستردگی دامنه رکود در بازار داخل و مدت زمان طولانی تداوم آن که کاهش توان کارخانجات را در پی داشته، حل این مشکل تاکنون صورت نپذیرفته است.

تصاویر
  • نتایج برگزاری نشست فوق العاده نوردکاران
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها