Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

درخواست شفاف‌سازی در طرح رونق

شنبه، 29 آبان 1395 | Article Rating

کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران در نامه‌ای خواستار اعلام اسامی افراد و بنگاه‌هایی شد که تسهیلات جدید در قالب طرح رونق دریافت کرده‌اند.

در شرایطی که مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی و دیگر مردان اقتصادی دولت از پرداخت بیش از 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط برای کمک به آنها خبر می‌دهند، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران می‌گوید: از واحدهایی که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند خبری ندارد و از مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌خواهد اسامی این بنگاه‌ها را به کمیسیون اعلام کند.

مهدی پورقاضی می‌گوید: در شرایطی مسوولان از ارائه تسهیلات خبر می‌دهند که تاکنون از هیچ بنگاه و واحد تولیدی به ما اعلام نشده که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، درحالی که اگر پرداختی صورت می‌گرفت بالاخره به ما منعکس می‌شد یا اینکه در شهرک‌های صنعتی که خودمان حضور داریم این موضوع را لمس می‌کردیم، ولی این گونه نیست. رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران افزود: در خارج از شهرک‌های صنعتی خیلی به ندرت ما با افرادی که تسهیلات گرفته‌اند رو‌به‌رو هستیم و عمده کاری که انجام شده و به ما انعکاس پیدا کرده درباره استمهال وام‌های گذشته است یعنی به واحدها برای وام‌هایی که پیش از این گرفته‌اند و پرداخت نشده، فرصت جدید داده‌ شده یا اینکه شرایط جدیدی برای بازپرداخت در نظر گرفته‌ شد، ولی پول نقد جدیدی از سوی بانک‌ها پرداخت نشده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بین فعالان اقتصادی و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی این سوال مطرح است که چه بنگاه‌هایی این وام‌ها و تسهیلات جدید را دریافت کرده‌اند، می‌گوید: اینکه دولت اعلام می‌کند به یکسری بنگاه‌ها تسهیلات داده، کاری کاملا قانونی و با مجوزهای لازم انجام داده و خلافی نکرده است بنابراین می‌تواند خیلی شفاف آمارها و جزئیات آن و اسامی این بنگاه‌ها را اعلام کند تا بررسی‌های میدانی روی بنگاه‌هایی که تسهیلات را دریافت کرده‌اند صورت گیرد و رصد شوند که مثلا واحدی که این تسهیلات را دریافت کرد. در چه شرایطی بوده؟ در چه زمینه‌ای این را هزینه کرده و... پاسخ به سوالاتی از این دست به بالا رفتن اعتماد اقتصادی در کشور کمک می‌کند و می‌تواند تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با شفاف‌سازی دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره تسهیلات داده شده و اعلام اسامی بنگاه‌هایی که وام گرفته‌اند جلوی شایعات گرفته می‌شود، گفت: در حال حاضر در محافل مختلف اقتصادی و صنعتی گفته می‌شود که برخی از افراد و بنگاه‌های خاص این تسهیلات رادریافت کرده‌اند؛ بنابراین بهتر است دولت برای اینکه به این فضا دامن زده نشود و جلوی سوء‌استفاده‌ها گرفته شود در این زمینه شفاف‌سازی کند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها