Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

مالیات بر ارزش افزوده چالش اصلی تولیدکنندگان ایرانی است

ﺳﻪشنبه، 21 فروردین 1397 | Article Rating

محمد شریعتمداری امروز دوشنبه در نشست کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی که با حضور رییس مجلس و وزیر نفت برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال "حمایت از کالای ایرانی" گفت: امسال بر اساس پیگیری مقام معظم رهبری و اتکا به تولید داخل، توسعه اقتصاد مقاومتی و مقاوم‌سازی اقتصاد به نام "سال حمایت از تولید ایرانی" نامگذاری شد که نامگذاری این سال تأکید مجدد ایشان برای استفاده از کالای ایرانی است.

وی با بیان اینکه در دو حوزه اساسی در این باره گام‌های مهمی برداشته شد، افزود: مردم و مسؤولان باید در تحقق شعار سال 97 تلاش کنند که بر این مبنا مردم علی رغم تمام کاستی‌هایی که وجود دارد باید تعصب در مصرف کالای ایرانی داشته باشند.

شریعتمداری با تأکید بر ضرورت تلاش برای کیفیت‌بخشی به کالای ایرانی برای ایجاد انگیزه خرید در مردم، ادامه داد: متأسفانه قدم‌های مناسب فرهنگی در مصرف کالاهای ایرانی برداشته نشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه کمپین‌های مختلفی برای کالاهای ایرانی با مدیریت جوانان تشکیل شده است، یادآور شد: باید یک شرایط عمومی ایجاد شود تا مردم از کالاهای ایرانی همانند لوازم خانگی و سایر لوازم صنعتی استفاده کنندکه بخشی از مأموریت‌ها و مسئولیت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت کمک به ایجاد کمپین و فکر و اندیشه برای حمایت از کالای ایرانی است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه در حوزه تولید راه افتادن چرخه تولید از همه ابعاد مهم و ضروری است، ادامه داد: به هر میزان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در کشور به فعلیت درآید کیفیت کالاها افزایش می‌یابد که در این راستا برگرداندن قطار تولید به ریل اصلی خود از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از قوانین و مقررات موجود در حوزه‌های مختلف و گوناگون برای حمایت از تولید مهم است، بیان کرد: پروژه قرارداد نفتی با توتال یکی از پروژه‌های مهمی بود که بر اساس مذاکرات ساخت تجهیزات مهندسی این پروژه در داخل کشور انجام می‌شود و ارتباطی بین بخش مهندسی ایران و این پروژه شکل گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای کیفیت‌بخشی به تولید باید به نوسازی صنایع داخلی توجه کرد، افزود: محدودیت منابع یکی از عوامل کند بودن نوسازی در کشور است که مبلغ مناسبی در سال97 برای نوسازی صنعت کشور اختصاص یافته است که در این راستا باید نرخ بازده صنعتی مناسب نیز تعیین شود.

شریعتمداری با اشاره به اینکه جوایز مشوق‌های صادراتی سال‌های سال به فراموشی سپرده شده و استفاده کاملی از آن نمی‌شد، افزود: با حمایت رئیس مجلس و پیگیری‌های ایشان بخشی از حقوق ورودی و سود بازرگانی از واردات به حمایت از صادرات غیرنفتی در قالب جوایز صادراتی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه قانونی برای تشکیل سازمان‌های توسعه‌ای تصویب شده‌ است، ادامه داد: این سازمان‌ها می‌توانند با کمک بخش خصوصی به بخش تولید کشور کمک کنند و سازمان‌های توسعه‌ای برای تولید با کیفیت از سال 97 می‌توانند گام‌های مهمی بردارند.

شریعتمداری تصریح کرد: در قانون بودجه سال 97 اقدامات خوبی برای حمایت از کالای ایرانی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز وارد یک واحد تولیدی شوید، مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشکلات تولیدکنندگان است، افزود: یکی از تقاضاهای تولید‌کنندگان اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده است که بر این اساس باید دریافت مالیات از زنجیره‌ها رها شود و تنها از مصرف‌کننده نهایی مالیات اخذ شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تولیدکنندگان درباره اصل مالیات نیز با توجه به شرایط اقتصادی و تولیدی مشکلاتی دارند که بر این اساس شناسایی مودیان مالیاتی جدید نیز باید در اولویت قرار گیرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها