Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت کاهش یافت

شنبه، 18 فروردین 1397 | Article Rating

افزایش تنش‌های تجاری میان چین و آمریکا و رشد شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا باعث شد بهای معاملات نفت روز جمعه دو درصد سقوط کند و بزرگترین‌ کاهش هفتگی نفت آمریکا از اوایل فوریه رقم خورد.

 بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه ۱.۴۸ دلار یا ۲.۳ درصد سقوط کرد و در ۶۲.۰۶ دلاردر هر بشکه بسته شد.

بهای معاملات برنت برای تحویل در ژوئن در بازار لندن ۱.۲۲ دلار یا ۱.۸ درصد کاهش یافت و در ۶۷.۱۱ دلار در هر بشکه بسته شد.

هر دو قیمت پایه به پایین‌ترین رکورد خود از ۱۹ مارس سقوط کردند. قیمت پایه نفت آمریکا ۴.۴ درصد کاهش هفتگی ثبت کرد که بزرگترین کاهش از هفته منتهی به ۹ فوریه بود. نفت برنت ۳.۲ درصد کاهش هفتگی داشت که بزرگترین کاهش از هفته دوم مارس بود.

روند کاهش قیمت‌های نفت پس از گزارش شرکت خدمات میدان نفتی بیکرهیوز شدت گرفت. طبق گزارش این شرکت، شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا ۱۱ حلقه افزایش یافته و به ۸۰۸ حلقه رسیده که بالاترین تعداد از مارس سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود و نگرانی‌ها نسبت به رشد فزاینده تولید آمریکا را منعکس می‌کند.

معاملات نفت روز جمعه بدنبال انتشار بیانیه کاخ سفید در اواخر روز پنج شنبه با کاهش آغاز شده بود. ترامپ از نماینده تجاری آمریکا درخواست کرده وضع تعرفه بر ۱۰۰ میلیارد دلار دیگر کالاهای چینی را بررسی کند و کالاهایی که می‌توانند مشمول تعرفه شوند را شناسایی کند. این اقدام تنش‌های تجاری حمایت‌گرایانه را که فعالان بازار نگران هستند اقتصادهای جهانی را مختل کرده و به تقاضا برای نفت لطمه بزند، شدت بخشید.

به گفته اوژن واینبرگ، تحلیلگر ارشد کومرس بانک، آمریکا و چین بزرگترین کشورهای مصرف‌کننده و واردکننده نفت جهان هستند. اگر منازعه تجاری شدت بگیرد و به تقاضا برای نفت در آمریکا و چین لطمه بزند این مساله بر تعادل بازار تاثیرگذار خواهد بود؛ امری که نادیده گرفتن آن اجتناب‌ناپذیر است.

بر اساس گزارش مارکت واچ، با این‌همه معامله‌گران تجاری از آمار عرضه دلگرم شده‌اند. گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا که چهارشنبه هفته گذشته منتشر شد، نشان داد: ذخایر نفت این کشور در هفته گذشته ۴.۶ میلیون بشکه کاهش یافته که بزرگترین کاهش هفتگی از ژانویه بوده و فراتر از پیش‌بینی‌های تحلیلگران بوده است.

سرمایه‌گذاران نفت همچنان عوامل عرضه و تقاضا که تاثیر مستقیمی بر معاملات کالا می‌گذارند از جمله تنش‌های فزاینده درخاورمیانه را دنبال می‌کنند.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها