Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

برنامه وزیر جدید صمت برای صادرات و رفع مشکلات این حوزه

دوشنبه، 07 آبان 1397 | Article Rating

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم‌اندیشی با صاحبان صنایع، تشکل های تولیدی و صادراتی، بهبود وضعیت تولید داخلی را یکی از سرفصل مهم برنامه‌های وزارت صمت اعلام‌ کرد.

رضا رحمانی ریال وزیر صنعت، معدن و تجارت که به تازگی از مجلس رای اعتماد گرفته گفت: به بخش خصوصی هم اعتماد و هم باور داریم و بدون همراهی و تصمیم گیری با یگدیگر، راهی برای عبور از شرایط جدید نداریم.

وی در این نشست هم اندیشی، ضمن شنیدن دغدغه ها و پیشنهادات تشکل های صنعتی و صادرکنندگان ونمایندگان اتاق بازرگانی از اختصاص دفتری درستاد وزارتخانه به تشکلها و اتاق بازرگانی خبرداد و افزود: حمایت از تولید داخل از مهمترین اولویتهای وزارت صمت است و در بخشنامه های صادر شده اگر گرهی باشد حتما باز می کنیم.

وی تصریح کرد: بپذیریم که شرایط امروز ما شرایط خاصی است و در این شرایط بنا داریم جلسات ویژه ای را تا آخر هفته جاری و حتی روز اربعین به صادرات و رفع مشکلات این بخش اختصاص دهیم.

رحمانی افزایش ظرفیت تولید در بسیاری ازرشته های صنعتی را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: برنامه هایی را برای حل مشکلات مربوط به حوزه بازار و تولید، تامین و حفظ واحدهای موجود و نیز حفظ تولید و اشتغال پیش بینی کردیم تا کالاهای مورد نیاز عموم مردم تولید و تامین شود.

وی در ادامه از جمع بندی نظرات و مشکلات بخش خصوصی حاضر در جلسه، در قالب گزارش جامع و تقدیم به رییس جمهور خبر داد و گفت: واردات بدون انتقال ارز جزو پیشنهادات امروز بود و حتما طی روزهای آینده با اطلاع از آمار مربوط به حوزه تولید ، صادرات و واردات و .. در این زمینه تصمیم گیری خواهیم کرد.

گفتنی است در جلسه امروز تشکلهای بخش خصوصی با وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیشنهاداتی در جهت برون رفت از مشکلات فعلی صنایع ارایه کردند که بیشترین موارد به برداشتن پیمان سپاری ارزی صادر کنندگان وبرابری نرخ ارز، رفع و حل مشکلات بخشنامه های متضاد و مخل امر تولید وصادرات اشاره داشت.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها