Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
صادرات سنگ آهن یک میلیارد دلاری شد
 

صادرات سنگ آهن یک میلیارد دلاری شد

دوشنبه، 07 بهمن 1392 | Article Rating
سنگ آهن در صدر فهرست کالاهای صادراتی غیر نفتی کشور قرار گرفت.
به گزارش استیل ایران به نقل از فولاد نیوز، گمرک ایران در تازه ترین گزارش خود از وضعیت تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۲ از صادرات یک میلیارد و ۱۰۴ میلیون دلاری سنگ آهن کشور در این مدت خبر داد.
براساس تازه ترین آمارهای گمرک ایران سنگ آهن در ۱۰ ماهه امسال همچون ماههای قبل در صدر فهرست کالاهای صادراتی غیرنفتی کشور قرار گرفت.
براین اساس در ۱۰ ماهه امسال یک میلیارد و ۱۰۴ میلیون دلار سنگ آهن از کشور صادر شد. گمرک ایران به زودی وزن سنگ آهن صادراتی از کشور در این مدت را نیز اعلام خواهد کرد.
در ۹ ماهه امسال ۱۶ میلیون و ۱۴۳ هزار تن سنگ آهن هماتیت دانه بندی به ارزش یک میلیارد و ۴۴ میلیون دلار از کشور صادر شده بود. به این ترتیب می توان نتیجه گرفت که در دی ماه امسال ارزش صادرات سنگ آهن کشور به حدود ۶۰ میلیون دلار رسیده است.
همچنین کل صادرات غیرنفتی ایران در ۱۰ ماهه امسال از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب به ۷۵.۵۱۰ میلیون تن و ۳۳.۷۸۸ میلیارد دلار رسید. این میزان صادرات از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۱۵.۳۳ درصد افزایش و ۲.۵۵ درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می دهد.
به گزارش ایسنا، دولت قصد دارد از ابتدای سال ۱۳۹۳ از صادرات سنگ آهن دانه بندی ۱۰ درصد عوارض صادراتی بگیرد که این رقم ظرف سه سال و تا سال ۱۳۹۶ به ۲۵ درصد خواهد رسید. قرار است در همین مدت از عوارض صادرات کنسانتره به تدریج کاسته شود. براساس آخرین اظهارات معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اخذ عوارض 10 درصدی از صادرات سنگ آهن قطعی شده است.
تصاویر
  • صادرات سنگ آهن یک میلیارد دلاری شد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها