Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تاکید فعالان اقتصادی بر شفاف‌سازی مالیاتی

ﺳﻪشنبه، 28 دی 1395 | Article Rating

در نشست مشترک کمیسیون صنایع و کمیسیون مالیات اتاق ایران بر شفاف‌سازی مالیاتی و پرداخت مالیات توسط تمام بخش‌های اقتصادی تاکید شد. 

در این نشست رجالی، عضو کمیسیون مالیات اتاق بازرگانی ایران گفت: منابع حاصل از مالیات در صورتی که در راستای توسعه عدالت اجتماعی یا توسعه اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد با مفهوم جاری و جهانی فعلی خود مطابقت دارد؛ در غیر این صورت با باج و خراج که هزاران سال پیش از مردم به زور اخذ می‌شد، تفاوتی نخواهد داشت. 

وی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود نیروی کار، مواد اولیه و انرژی ارزان قیمت، تولید در ایران رونق نمی‌گیرد، گفت: رایج‌ترین سیاست مالیاتی در 5 سال اخیر در اغلب کشورهای دنیا کاهش نرخ مالیات بر درآمد و سود بوده است. پرداخت‌های تامین اجتماعی در بیشتر کشورها جزو مالیات بر دستمزد است که عدم شمول آن در کشور ما باعث شد ایران یکی از بالاترین نرخ‌های مالیات بر دستمزد جهان را داشته باشد. 

وی اظهار کرد: در اغلب کشورهای نفتی از کسب و کارهای مرتبط با صنعت نفت، مالیات‌های سنگین اخذ می‌شود؛ اما از سایر کسب و کارها مالیات‌های بسیار کمتری اخذ می‌شود. 

این درحالی است که در ایران چنین تفاوتی وجود ندارد. رجالی پیشنهاد اصلاح سیاست‌های مالیاتی در جهت شفافیت اقتصادی و افزایش درآمدهای مالیاتی دولت را مطرح کرد و گفت: باید بر اساس میزان درآمد هر فرد به میزان صفر تا 25 درصد صاحبان مشاغل و اصناف یا شرکت‌ها مشمول مالیات عملکرد شوند. بهترین راهکار افزایش درآمد مالیاتی برای دولت، چشم‌پوشی از افزایش مالیات بر درآمد واحدهای صنفی فعال در شبکه توزیع است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها