Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

رشد 196 واحدی شاخص بورس

ﺳﻪشنبه، 28 دی 1395 | Article Rating

شاخص کل بورس امروز (سه شنبه) 196 واحد بالا رفت و در جایگاه 79 هزار و 280 واحدی قرار گرفت.

شاخص بورس امروز نیز روندی مثبت داشت که البته بیش از این که روندی پایدار باشد به نظر می رسد، بخشی از اصلاح و نوسان عادی شاخص کل باشد.
در معاملات امروز، بیش از یک میلیارد و 104میلیون سهم و حق تقدم به ارزش بیش از 2 هزار و 260 میلیارد ریال در 52 هزار و 149 نوبت خرید و فروش شد.
بیشتر شاخص های بازار سرمایه نیز امروز مثبت بودند، به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 68 واحد، شاخص کل (هم وزن) 49 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) 39 واحد، شاخص آزاد شناور 315 واحد و شاخص بازار اول 301 واحد و شاخص 30 شرکت برتر نیز 14 واحد افزایش یافت.
تنها شاخص منفی بازار امروز یعنی شاخص بازار دوم 498 واحد کاهش یافت.
نمادهای اخابر (مخابرات)، وغدیر (سرمایه گذاری غدیر)، خودرو (ایران خودرو)، کگل(صنعتی و معدنی گل گهر) و بترانس (ایران ترانسفو) در معاملات امروز با رشد خود بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند؛ در مقابل، نمادهای فارس (هلدینگ خلیج فارس) و آپ (آسان پرداخت پرشین) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص برجای گذاشتند.
سرمایه گذاری ملی ایران، حق تقدم فیبر ایران، حق تقدم سرمایه گذاری غدیر، حق تقدم بیمه پارسیان و حق تقدم لیزینگ خودرو غدیر در معاملات امروز، بیشترین رشد قیمت را داشتند.
بیشترین کاهش قیمت نیز به حق تقدم سرمایه گذاری مسکن، معادن بافق، آسان پرداخت پرشین، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس و سرمایه گذاری نیرو تعلق داشت.

** معامله اوراق تسهیلات مسکن در دامنه قیمتی 728 تا 770 هزار ریال
شاخص فرابورس نیز امروز، کار خود را با روندی مثبت پشت سر گذاشت و با سه واحد رشد به رقم 835 واحدی رسید.
تابلو معاملاتی اوراق تسهیلات مسکن (تسه) امروز شاهد معامله 50 هزار ورقه به ارزش 38 میلیارد ریال بود. قیمت این اوراق در پایان معاملات در بازه 728 تا 770 هزار ریال قرار گرفت. کمترین قیمت این اوراق نیز متعلق به تسه مرداد93 و کمترین آن به دی ماه 94 اختصاص داشت. 
در مجموع در معاملات امروز فرابورس، 162 میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و 627 میلیارد ریال در 27 هزار و 535 نوبت داد و ستد شد.
بیش از یک میلیون ورقه بدهی به ارزش حدود یک‌هزار و 68 میلیارد ریال نیز امروز خرید و فروش شد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها