Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

سقوط اونس طلا به کانال ۱۱۰۰واحدی

شنبه، 09 بهمن 1395 | Article Rating

قیمت طلا که با رشدی 15 درصدی سال 2017 را آغاز کرده بود،حالا رو به کاهش گذاشته است.

رئیس‌جمهور جنجالی آمریکا در نخستین هفته حضور در کاخ سفید فرمان‌هایی جنجالی داد که برای اقتصاد جهان دردسرساز خواهند بود. با وجود این، وفاداری او به شعارهای انتخاباتی برخی را امیدوار کرده که کاهش مالیات شرکت‌ها، قانون‌زدایی و افزایش شدید تخصیص منابع برای زیرساخت‌ها، رشد و رونق را به بزرگ‌ترین اقتصاد جهان بازگرداند.

با این تصور- که فعلا نگرش غالب بازارهاست- ریسک‌پذیری در بورس‌ها افزایش یافته و کالاهای پناهگاه از جمله طلا ارزان شده‌اند. طلا آنقدر تحت فشار است که اعلام رشد کمتر از انتظار اقتصاد آمریکا هم عصر روز جمعه نتوانست کمک چندانی به آن بکند. این در حالی است که تنها چند روز پیش و در نخستین روزهای ریاست ترامپ، بازارها با هراس از سیاستگذاری‌های او، دچار تنش شده بودند.

با همه این‌ها، چند نهاد جهانی بر این باورند که سیاست‌های ترامپ در سال 2017 به کاهش رشد اقتصاد آمریکا و رشد ارزش طلا منجر خواهد شد.
فلز زرد در آخرین هفته ژانویه، روزهای عجیبی را گذراند. اونس طلا که در مقطعی از چهارمین هفته سال 2017 به اوج دو‌ماهه 1218 دلاری رفته بود، اواخر هفته به محدوده 1180 دلار رفت. افت و خیز شدید بهای اونس در 5 روز کاری گذشته هم ناشی از عوامل داخلی بازار فلزهای گرانبها بود و هم ناشی از روند دیگر بازارهای جهانی.

اونس طلا بهایی کمتر از 1210 دلار را به‌عنوان قیمت نهایی روز جمعه روبه‌روی خود ببیند؛ یعنی ارزش این کالای گرانبها در آخرین گام ماه اول سال جدید میلادی کاهش یافته است و این نیز برابر اولین هفته افت طلا پس از 4 هفته افت پیاپی است.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها