Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

بهای نفت کاهش یافت

ﺳﻪشنبه، 12 بهمن 1395 | Article Rating

با وجود توافق اوپک برای کاهش سطح تولید نفت، فعالیت های حفاری آمریکا بهای طلای سیاه را کاهش داد.


به دنبال افزایش فعالیت های حفاری آمریکا که تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان را برای کاهش سطح تولید بی اثر کرد، بهای طلای سیاه امروز (سه شنبه) با کاهش همراه شد.

 

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 7 سنت کاهش به 55 دلار و 16 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت از زمانی که در ماه ژانویه به اوج خود  رسیده بود، با بیش از 5.5 درصد کاهش همراه بوده است. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 19 سنت کاهش، 52 دلار و 44 سنت در هر بشکه معامله شد. وست تگزاس اینترمیدیت نیز از زمان اوج خود در ماه ژانویه، با حدود 2.85 سنت کاهش همراه بوده است.

 

کاهش بهای نفت نشان‌دهنده این است که تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید بخاطر افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تاکنون تأثیر زیادی نداشته است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر توافق کردند از اول ژانویه ماه جاری میلادی روزانه تولید 1.8 میلیون بشکه نفت خود را کاهش دهند. وزرای انرژی اعلام کردند تاکنون 1.5 میلیون بشکه نفت در روز از سطح بازار کاسته شده است.

 

داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد فعالیت های حفاری آمریکا از ماه ژوئیه سال گذشته میلادی تاکنون با بیش از 6.3 درصد افزایش به حدود 9 میلیون بشکه در روز رسیده است.

 

بهای طلا نیز امروز سه شنبه با افزایش همراه بود. کاهش ارزش دلار آمریکا و افزایش تقاضا برای فلز زرد باعث شد بهای طلا افزایش یابد. معامله کنندگان همچنین در انتظار نتایج نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که از امروز آغاز می شود. بهای هر اونس طلای آمریکا با 0.5 درصد افزایش به 1199.6 دلار رسید.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها