Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی طلا به ۱۲۰۳ دلار رسید

چهارشنبه، 25 اسفند 1395 | Article Rating

سرمایه گذاری های امن در بازار طلا به دلیل عدم قطعیت ناشی از  نتیجه انتخابات پارلمانی هلند، موجب شد تا قیمت طلا امروز اندکی افزایش یابد. این در حالی است که بازارها منتظر دریافت سرنخ هایی از روند افزایش نرخ بهره در آمریکا در سال جاری میلادی هستند.

در حالی که افزایش نرخ بهره در نشست ماه جاری فدرال رزرو تقریبا قطعی به نظر می رسد، سرمایه گذاران منتظرند تا ببینند بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست دو روزه خود در روز چهارشنبه چه پیامی را به بازار مخابره می کند. در ماه دسامبر، فدرال رزرو پیش بینی کرده بود که در سال جاری 3 نوبت افزایش نرخ بهره اتفاق بیفتد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1203 دلار و 31 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز 0.1 درصد رشد داشت و به 1203 دلار و 30 سنت رسید.

ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون در این باره گفت: «ما فکر نمی کنیم روز چهارشنبه و در آستانه تصمیم گیری فدرال رزرو آمریکا اتفاق چندانی در بازار رخ دهد... با توجه به اینکه ما فکر می کنیم فدرال رزرو رویکرد چندان تهاجمی ای در خصوص افزایش نرخ بهره اتخاذ نخواهد کرد، پیش بینی می کنیم وضعیت قیمت طلا تا حدودی افزایشی باشد.»

بیانیه پایانی فدرال رزرو قرار است اواخر امروز منتشر شود.

سرمایه گذاران همچنین بر نتایج انتخاباتروز چهارشنبه هلند متمرکز شده اند که موجب تقویت تقاضا برای خرید طلا شده است.

حزب «برای آزادی» شانس کمی برای به دست گرفتن قدرت دارد، اما یک عملکرد قوی انتخاباتی برای این حزب ضد اسلامی می تواند نگرانی ها را در مورد احتمال رقم خوردن یک نتیجه غیرمنتظره در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ماه های آوریل و می افزایش دهد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا گفت: «ما انتظار داریم در کل این جلسه قیمت طلا افزایشی باشد، زیرا انتخابات هلند موجب تقویت تقاضا برای خرید فلز زرد می شود.»

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها