Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

چهارشنبه، 25 اسفند 1395 | Article Rating

پس از آنکه آمارهای صنعتی نشان داد که میزان ذخایر نفت خام  آمریکا به شکل غیرمنتظره ای کاهش داشته و در حالی که موسسه گلدمن ساکس تصویر مثبتی از تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید ترسیم کرده، قیمت نفت امروز ترمیم شد و از پایین ترین رقم های 3 ماه اخیر فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 83 سنت، معادل 1.7 درصد افزایش به 48 دلار و 42 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا روز سه شنبه برای هفتمین جلسه متوالی کاهش یافت که طولانی ترین دوره کاهشی متوالی از ژانویه 2016 تاکنون بود.

قیمت نفت برنت نیز امروز 76 سنت، معادل 1.5 درصد افزایش داشت و به 51 دلار و 68 سنت رسید. دیروز قیمت نفت برنت 43 سنت کاهش یافت و به 50 دلار و 92 سنت رسید که پایین ترین رقم پایانی از ماه نوامبر تاکنون بود.

انستیتوی نفت آمریکا دیروز در گزارشی اعلام کرد، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته به میزان 531 هزار بشکه کاهش داشته است. این در حالی است که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند حجم این ذخایر 3.7 میلیون بشکه افزایش یابد. اگر این کاهش توسط آمارهای رسمی دولت آمریکا در روز چهارشنبه تایید شود، اولین کاهش هفتگی حجم ذخایر نفت آمریکا پس از 9 هفته متوالی افزایش خواهد بود.

میزان ذخایر بنزین و میعانات آمریکا هم بیش از حد انتظار کاهش داشته است.

قیمت نفت روز سه شنبه پس از آن کاهش یافت که اوپک در گزارش ماهیانه خود اعلام کرد که میزان ذخایر نفت خام جهان افزایش داشته و میزان تولید نفت عربستان در ماه گذشته رشد کرده است.

در حالی که آمارهای اوپک از منابع ثانویه نشان می دهد که میزان تولید عربستان در ماه فوریه به 9.797 میلیون بشکه در روز کاهش یافته، اما ریاض به اوپک گفته که تولیدش رشد داشته و به 10.011 میلیون بشکه رسیده است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها