Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

روند نزولی قیمت نفت

چهارشنبه، 06 اردیبهشت 1396 | Article Rating

رویترز اعلام کرد:قیمت نفت در بازارهای جهانی با انتشار گزارشی در مورد افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و رسیدن ذخایر دیگر کشورهای جهان به رکوردی جدید، دوباره روند کاهش به خود گرفت و بشکه‌ای 51.99 دلار فروخته شد.

با انتشار گزارشی در مورد افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و رسیدن ذخایر دیگر نقاط جهان به رکوردی جدید، که در مورد توانایی اوپک برای کاهش عرضه و تنظیم بازار تردید ایجاد کرد، قیمت نفت در معاملات امروز دوباره روند کاهشی خود را از سرگرفت.

هر بشکه نفت خام آمریکا پس از افزایش 0.7 درصدی روز گذشته، امروز با 13 سنت کاهش 49.43 دلار فروخته شد. قیمت این نوع نفت طی 7 جلسه کاری از 8 جلسه گذشته کاهش یافته است.

به گفته تاجران، گزارش موسسه آمریکن پترولیوم در اواخر دیروز نشان داد ذخایر نفت آمریکا 897 هزار بشکه در هفته منتهی به 21 آوریل افزایش یافته و به 532.5 میلیون بشکه رسیده است. این گزارش بر قیمت نفت آمریکا تاثیر گذاشت.

سوکریت ویجایاکار، مدیر بخش انرژی موسسه مشاوراتی تریفکتا گفت: «نه تنها آمریکن پترولیوم از افزایش ذخایر نفت خام بلکه از افزایش 4.4 میلیون بشکه‌ای بنزین نیز خبر داده است که یک افزایش عظیم در این وقت سال به شمار می‌رود.»

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 11 سنت کاهش 51.99 دلار فروخته شد. برنت حدودا 8.5 درصد کمتر از بالاترین قیمت ماه آوریل قرار دارد.

علی رغم تعهد اوپک و دیگر تولیدکنندگان غیراوپکی برای کاهش تولید، قیمت‌ها به علت افزایش ذخایر نفت آمریکا و همچنین ثبت رکورد جدید در عرضه سوخت جهان به شدت کاهش یافته است.

از ابتدای سال 2017 زمان اجرای کاهش تولید اوپک تاکنون، متوسط قیمت نفت برنت بیش از 5 دلار در هر بشکه کاهش یافته است.

کاهش قیمت برنت علی‌رغم کاهش عرضه، ناشی از ثبت رکورد در حجم نفت خام در جریان در کشتی‌ها در جهان است.

آمارهای کشتیرانی تامسون رویترز ایکون نشان می‌دهد که 50 میلیون بشکه نفت در روز در ماه جاری برای حمل با نفتکش رزرو شده است که از دسامبر گذشته بیش از 10 درصد افزایش داشته است. این ارقام نه تنها در آمریکا بلکه در بازارهای آسیایی کلیدی نظیر ژاپن به افزایش ذخایر می‌انجامد.

برخی از تحلیلگران معتقدند که نشانه‌هایی از کم شدن عرضه در بازار وجود دارد.

جورجی اسلاوو، دلال کالاهای اساسی گفت: «عرضه نفت در 3 هفته آینده احتمالا کم می‌شود که سبب ایجاد شرایطی خواهد شد که قیمت‌ها بهبود یابد... همچنین تقاضا به آرامی افزایش می‌یابد.»

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها