Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

اثر احساس امنیت در رشد تولید

یکشنبه، 31 اردیبهشت 1396 | Article Rating

معاون امورحقوقی و مجلس وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز بازگشایی و بازتولید بسیاری از واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی در کشور و رونق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در سایه برجام و برداشته شدن تحریم‌ها رخ داده است.

شهریار طاهرپور با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار تنها در سایه امنیت اتفاق می‌افتد، افزود: زمانی که در تحریم هستیم، نمی‌توان صادرات و واردات انجام داد، در حالی‌که تحریم‌ها هفت تا هشت سال جوانان ما را از کار محروم کرد. طاهرپور با بیان اینکه درخصوص اثرات برجام باید منطقی و عاقلانه قضاوت کنیم، بیان کرد: قبل از برجام و در دولت گذشته تعداد شاغلان در عسلویه از 70 هزار نفر به حدود هشت هزار نفر رسید که پس از برجام گشایش‌های زیادی در حوزه‌های مختلف ایجاد شد. وی با اشاره به انجام کارهای بزرگ در کشور گفت: برای نمونه در دولت یازدهم 82 هزار میلیارد ریال در استان همدان سرمایه‌گذاری شد، در حالی که این رقم در دولت قبل 29 هزار میلیارد ریال بود که افزایش این میزان سرمایه‌گذاری به واسطه امنیت ایجاد شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با همت و تلاش دولت یازدهم قطار کشور که از ریل خارج شده بود، دوباره به روی ریل بازگشت و با سرعت در حال حرکت و پیشرفت و توسعه است. طاهرپور با بیان اینکه نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی هستیم، بیان کرد: بانک‌های ما بیشتر از این توان ندارند، به‌ویژه اینکه در سال 95 برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید بانک‌ها بسیار تلاش کردند. وی مدیریت صادرات و واردات را یک ضرورت برای رسیدن به تولید و اشتغال برشمرد و گفت: در بودجه سال 95 تلاش کردیم درصد قابل‌توجهی از منابع را برای کمک به صادرات اختصاص دهیم اما با این وجود بازهم مشکل داریم و نتوانستیم به اعداد و ارقام مناسب برسیم.

وی ادامه داد: سال 96 برای این امر چهار هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، در حالی که این رقم باید 40 هزار میلیارد ریال باشد تا بتوانیم به صادرکنندگان کمک کنیم. طاهرپور بر لزوم مناسب‌سازی تعرفه‌ها و مدیریت واردات تاکید کرد و افزود: از سوی دیگر باید از ورود اجناس قاچاق به کشور جلوگیری کرد و اگر کالایی در داخل تولید می‌شود، باید از ورود کالای خارجی مشابه آن جلوگیری کنیم. وی گفت: با اقدامات خوب گمرک در سال گذشته، شاهد کاهش قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار به 12 میلیارد دلار بودیم.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها